سلامت نیوز :رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: از این پس معتادان و توزیع كنندگان خرد مواد در اردوگاه‌های ویژه نگهداری می‌شوند و توزیع كنندگان عمده راهی زندان می‌شوند.

 سردار حسین‌آبادی،در برنامه تلویزیونی تهران 20 از ساخت سه اردوگاه ترك اعتیاد در تهران با همكاری شهرداری خبر داد و گفت: از این پس معتادان و توزیع كنندگان خرد مواد مخدر نه در زندان بلكه در ارودگاه‌های ویژه نگهداری خواهند شد و قاچاقچیان و توزیع كنندگان عمده روانه زندان‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر كه 14 بهمن 1389 ابلاغ شده است، گفت: با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و تلاش محاكم قضایی، روند مبارزه با قاچاقچیان ابعاد بسیار گسترده‌تری به خود می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر كاهش 30 درصدی كشفیات مواد مخدر را در سال گذشته نتیجه تلاش نیروهای مرزبانی، انسداد راه‌های ورودی و كاهش تولید مواد مخدر در كشور همسایه دانست و افزود: دولت‌های افغانستان و پاكستان بر مرزهای خود تسلط ندارند و پلیس ایران بار این مرزبانی را بر دوش می‌كشد.

وی گفت: با برگزاری اجلاس‌های سه جانبه و آموزش پلیس افغانستان میزان همكاری‌ با كشورهای همسایه برای مبارزه با سوداگران در حال افزایش است.

سردار حسین‌آبادی با اظهار تاسف از تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از كم‌خطر به پرخطر از خانواده‌ها خواست مراقبت بیشتری از فرزندان داشته باشند، زیرا اعتیاد به مواد صنعتی در كوتاه مدت قابل تشخیص نیست.

به گفته رئیس پلیس مواد مخدر كشور در سال گذشته با انجام 1178 عملیات ضربتی 1901 باند قاچاق منهدم و بیش از 390 تن انواع مواد مخدر در سراسر كشور كشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha