یک متخصص روانشناسی کودک گفت: والدین اگر می‌خواهند با کودکان خود ارتباط بهتری داشته باشند با دوست خیالی او دوست شوند..

والدین با دوست خیالی کودکان خود دوست شوند

سلامت نیوز:یک متخصص روانشناسی کودک گفت: والدین اگر می‌خواهند با کودکان خود ارتباط بهتری داشته باشند با دوست خیالی او دوست شوند..

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،زهره احمدی در خصوص دوست‌های خیالی کودکان گفت: بیشتر بچه‌ها دوستان خیالی دارند که با آن‌ها صحبت و در بسیاری از موارد با آن‌ها بازی می‌کنند.

این متخصص روانشناسی کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست و بیش از ۷۰ درصد کودکان بیش از ۷ سالگی یک دوست خیالی دارند، به همین دلیل خانواده‌ها نباید کودکان خود را از داشتن این دوست محروم کنند.

وی تصریح کرد: دوستی با دوست خیالی برای بچه‌ها جذابیت دارد، اگر والدین می‌خواهند در دنیای کودکان خود بیشتر سهیم باشند به جای آنکه کودک را از داشتن این دوست محروم کنند، تلاش کنند با دوست او دوست شوند.

احمدی، معتقد است که از طریق این دوست خیالی می‌توان بسیاری از آداب رفتاری و روابط اجتماعی را به کودک آموخت اما این دوستی باید در زمان مدرسه خاتمه پیدا کند.

این متخصص روانشناسی اطفال عنوان کرد: در دوران مدرسه کودک باید بتواند با دوستان واقعی ارتباط برقرار کند و اگر دوستی با دوست خیالی ادامه پیدا کرد باید فکری به حال کودک کنید.

وی خطاب به والدین با اشاره به اینکه در ارتباط با دوست خیالی باید حواستان باشد که اشتیاقی به حضور دوست خیالی پیدا نکنید، افزود: گاهی بچه‌ها برای فرار از انجام فعالیت‌های روزانه به همین دوست خیالی اشاره می‌کنند و کارهای مختلف را از زبان او انجام می‌دهند گاهی اشتباهات خود را به گردن او می‌اندازد و این موضوع سبب می‌شود تا خودشان را از انجام کارهایی که پیش از این از آن می‌شده‌اند مبرا کنند، اما در چنین مواقعی شما سعی کنید به کودک این را بگوئید که دوست او نیز باید به قوانین خانه احترام بگذارد تا به این طریق کودک را مجاب به انجام رفتارهای مناسب کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha