پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 26363

محققان معتقدند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضری كه از آنها ساطع می شود بر مغز و بافت آن تأثیر گذاشته و سبب ایجاد سلول های سرطانی می شوند.

سلامت نیوز :محققان معتقدند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضری كه از آنها ساطع می شود بر مغز و بافت آن تأثیر گذاشته و سبب ایجاد سلول های سرطانی می شوند.

در آخرین تحقیقات انجام شده دانشمندان با بررسی های دقیق محصولات شوینده و پركاربرد خانگی دریافتند بسیاری از دهانشویه ها، دئودورانت ها و برخی موادغذایی از فاكتورهای مؤثر در سرطانی شدن سلول های بدن هستند.

* شیرین كننده های مصنوعی

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد، شیرین كننده های مصــــنوعی مانند (سایكلامیت) خطر سرطان را افزایش می دهند.

برای حل این مشكل "ساخارین " در موادغذایی به جای شیرین كننده های مصنوعی به كار برده شد، تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملكرد "ساخارین " در بدن نشان داد تمام محصولات حاوی ساخارین نیز سبب سرطانی شدن سلول ها می شوند.

* دهانشویه ها

دانشمندان در آخرین تحقیقات خود دریافتند دهانشویه های حاوی اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد.

آنها بر این باورند كه اتانول بافت های دهانی را در برابر مواد سرطان زا مانند سیگار، آسیب پذیر می كنند.

دانشمندان معتقدند اسـتفاده از دهانشویه ها بهتر است چند روز در میان به صورت غرغره كردن باشد و از خوردن آن خودداری شود.

افراد سیگاری و یا افرادی كه سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و یا ریسك فاكتورهای دیگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشویه های بدون اتانول استفاده كنند.

* استاتین

استاتین نوعی داروی كاهنده كلسترول و فشار خون است. دانشمندان طی تحقیقاتی كه روی ۱۷۰ هزار نفر انجام شد، دریافتند افرادی كه از داروهای حاوی استاتین در مقادیر بالا استفاده كردند ریسك فاكتورهای ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزایش پیدا كرده است.

* تلفن همراه

محققان معتقدند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضری كه از آنها ساطع می شود بر مغز و بافت آن تأثیر گذاشته و سبب ایجاد سلول های سرطانی می شوند.

* ضدعرق ها

محققان معتقدند، آلومینیوم موجود در ضدعرق ها و دئودورانت ها كه "پارابن " نامیده می شود مانند هورمون استروژن عمل كرده و استفاده بیش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد.

دانشمندان در نمونه های بافت های سرطانی ماده "پارابن " را یافته اند و این مسئله نشان می دهد افراد بسیاری، كه ۹۹ درصد جمعیت جامعه را تشكیل می دهند در معرض مواد حاوی "پارابن " مانند مواد آرایشی بهداشتی گوناگون و موادغذایی قرار دارند.

* رنگ مو

دانشمندان با آزمایشاتی كه روی افرادی كه از رنگ مو استفاده می كنند دریافتند استفاده مكرر از رنگ موها افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد.

این پژوهش ها نشان داد، افرادی كه به طور مكرر از رنگ مو استفاده می كنند بیشتر در معرض موادشیمیایی مضر آن قرار می گیرند و به همان میزان خطرات ابتلا به انواع سرطان در آنها افزایش پیدا می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha