سرپرست وزارت بهداشت گفت: توجه به سلامت روان در زمینه پیشگیری از سرطان از این نظر اهمیت دارد که مردمان افسرده، مستعد ابتلا به همه بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها هستند. تلطیف جو روانی جامعه برای پیشگیری از سرطان مورد نظر وزارت بهداشت است.

مردم افسرده، مستعد ابتلا به سرطان هستند

سلامت نیوز: سرپرست وزارت بهداشت گفت: توجه به سلامت روان در زمینه پیشگیری از سرطان از این نظر اهمیت دارد که مردمان افسرده، مستعد ابتلا به همه بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها هستند. تلطیف جو روانی جامعه برای پیشگیری از سرطان مورد نظر وزارت بهداشت است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح 75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در جمع خبرنگاران افزود: با پیشگیری به موقع از سرطان می‌توان هزینه‌های سنگین آن را کاهش داد. به جز پیشگیری، تشخیص به موقع نیز در زمینه بیماری سرطان اهمیت دارد. اگر سرطان به موقع تشخیص داده شود، بیمار می‌تواند بدون تحمیل هزینه، عمر خود را به صورت طبیعی طی کند.


وی گفت: موضوع پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان سرطان در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. البته در زمینه پیشگیری، بیشتر از هر چیزی موضوع آموزش اهمیت دارد. اینکه مردم از چه نوع تغذیه و رژیم غذایی استفاده کنند و از آلاینده‌ها به دور باشند. همچنین از بخش‌های دیگری که می‌توانند عوامل موثر بر سرطان را کاهش دهند، مثل محیط زیست را نیز دعوت می‌کنیم تا به وزارت بهداشت کمک کنند.


نمکی ادامه داد: در زمینه تشویق مردم به ورزش، پرهیز از پرخوری و استفاده از غذاهای چرب، توجه به بهداشت روان نیز کارهایی در حال انجام است.
سرپرست وزارت بهداشت اظهار داشت: واکسیناسیون علیه برخی بیماری‌ها که ویروس‌های آنها می‌تواند به سرطان منجر شوند مانند هپاتیت B از سال‌ها پیش آغاز شده و در حال حاضر سرطان‌های اولیه کبد به علت همان واکسیناسیون کمتر مشاهده می‌شود. به دنبال اضافه شدن واکسن HPV به پروتکل واکسیناسیون کشور نیز هستیم.


وی افزود: در زمینه تشخیص زودرس یکی از راهکارها آموزش همگانی است. این آموزش‌ها باید به شکلی باشد که مردم دچار ترس و نگرانی نشوند، اما حساس باشند و به طور مثال برای بررسی سرطان پستان مراجعه کنند.
نمکی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مراکزی که امروز راه اندازی شد، تشخیص زودرس و پیشگیری به وسیله دستگاه‌هایی مانند ماموگرافی است.
سرپرست وزارت بهداشت گفت: در زمینه درمان سرطان نیز به دنبال این هستیم که روی شیوه‌هایی از درمان که کمترین عارضه را برای بیمار و بیشترین اثربخشی را روی تومور داشته باشد کار کنیم.


وی اظهار داشت: در حال حاضر موجی از بیماری‌های غیرواگیر، کشور را تهدید می‌کند و اگر بتوانیم میزان ابتلا به سرطان را ثابت نگه داریم و از افزایش سالانه آن جلوگیری کنیم، با توجه به رشد جمعیت و عوامل آلاینده و سرطان زا، کار بزرگی انجام شده است. البته هدف گذاری‌هایی برای سرطان پروستات، کلون و پستان انجام شده تا با انجام آزمایش‌های دوره‌ای سالی 5 درصد از این میزان این سرطان‌ها کم شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha