با ورود سامانه بارشی جدیدی که از عصر امروز وارد کشور می‌شود، بسیاری از استان‌های غربی کشورمان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

امروز کدام استان‌ها "سفیدپوش" یا بارانی می‌شوند

سلامت نیوز:با ورود سامانه بارشی جدیدی که از عصر امروز وارد کشور می‌شود، بسیاری از استان‌های غربی کشورمان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شاهد بارش برف و باران خواهند بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،؛ از عصر امروز یکشنبه هفتم بهمن ماه، سامانه بارشی جدیدی از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و منجر به بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، به‌تدریج استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر در این مناطق می‌شود.

بر این اساس در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران گاهی وزش باد شدید، در برخی نقاط رعد و برق و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود  که شدت بارش در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط کرمانشاه، لرستان و ایلام است.

فعالیت این سامانه از فردا در مناطق یاد شده تشدید می‌شود ضمن اینکه در این روز سواحل غربی و مرکزی خزر و بخش‌هایی از جنوب کشور و با شدت کمتر استان‌های واقع در دامنه‌های البرز شرقی تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

این سامانه در روز سه‌شنبه اکثر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و از بعدازظهر این روز به‌تدریج از میزان فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود؛ سامانه فوق در روز چهارشنبه در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

در روز دوشنبه بارش در برخی نقاط استانهای غربی و جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود و در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha