دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 263685

همه ما می دانیم درصورت ابتلا به دیابت، پرفشاری خون یا سخت شدن شریان ها، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی نیزافزایش می یابد.

خوراکی‌هایی برای تقویت کلیه‌

سلامت نیوز:همه ما می دانیم  درصورت ابتلا به دیابت، پرفشاری خون یا سخت شدن شریان ها، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی نیزافزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، بیماری کلیوی می تواند زندگی انسان را در معرض خطر قرار دهد، از این رو، باید اقدامات لازم را برای مراقبت از کلیه ها و پاک سازی آن ها انجام دهید. کلیه ها اندام های داخلی هستند و به آن ها دسترسی مستقیم نداریم اما مصرف برخی مواد غذایی می تواند به پاک سازی آن ها کمک کند.از جمله :
 
پیشنهادهای غذایی
سبزی های برگ دار ازجمله مواد غذایی مفید برای کلیه هاست که سرشاراز ویتامین های C و K، فیبر و فولات است. مصرف این سبزی ها به کاهش فشارخون، متعادل نگه داشتن قند خون و کاهش تنش کلیوی کمک می کند.


التهاب در بدن می تواند موجب بروز بیماری های مختلف شود که بیماری کلیوی نیز یکی از آن ها محسوب می شود. برای پاک سازی کلیه ها و مبارزه با التهاب می توانید مصرف زردچوبه را مد نظر قرار دهید. زردچوبه خواص ضد التهابی دارد و برای مقابله با بیماری کلیوی و سنگ های کلیه گزینه ای مفید است. شما می توانید زردچوبه را به برنج، کاری، خورش ها یا حتی اسموتی ها اضافه کنید.


سیب سرشار از فیبر است که به جذب سموم کمک می کند، از این رو، مصرف آن می تواند به کاهش بار کاری کلیه ها کمک کند. همچنین، سیب ممکن است سطوح التهاب در بدن را کاهش دهد و به بهبود فعالیت دستگاه گوارش کمک کند.

سیر یکی از مواد غذایی مغذی است که می تواند به بهبود شرایط سلامت انسان کمک کند. سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند بوده و از خواص ضد التهابی برخوردار است. هر دو ویژگی برای تقویت سلامت کلیه ها و فشار خون مفید هستند.


 چای برگ قاصدک نه تنها یک نوشیدنی خوش طعم است بلکه به بهبود شرایط کلیه ها نیز کمک می کند. برگ های قاصدک حاوی فلاونوئیدهایی هستند که در پاک سازی کلیه ها و تصفیه خون موثرند.

شما می توانید از برگ های قاصدک در سالادها نیز استفاده کنید. اگر مستعد استرس هستید، چای برگ قاصدک می تواند از بهترین گزینه ها برای آغاز روز باشد. روغن زیتون فواید مختلفی برای سلامت انسان داردو کلیه ها نیز از آن ها بی بهره نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha