شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2637

رئیس هجدهمین كنگره فیزیوتراپی ایران نسبت به كاهش قابل ملاحظه‌ سن مبتلایان به دردهای مفصلی و به ویژه آرتروز هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از دبیرخانه هجدهمین كنگره فیزیوتراپی ایران، عباس رحیمی گفت:‌تا حدود 20 سال قبل اكثر افرادی كه به دلیل درمان دردهای عضلانی اسكلتی و به طور كلی آرتروز به درمانگاه های فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می كردند، افراد بالای 55 تا 60 سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می شد ولی امروزه این سن به 30 سال كاهش پیدا كرده و ما شاهد مراجعه بیمارانی با سنین 30 تا 50 سال با دردهای گردن، زانو، كمر و مفاصل مختلف به مراكز درمانی هستیم.
وی دلیل كاهش سن ابتلا به آرتروز و دردهای مفصلی را نحوه زندگی نامناسب و وضعیت كاری و شغلی افراد ذكر كرد و افزود: بی تحركی در محیط های اداری و عدم فعالیت های فیزیكی در زندگی از دلایل اصلی این بحران اجتماعی است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به شعار هجدهمین كنگره فیزیوتراپی ایران گفت: استفاده نكردن از دارو و رعایت بهداشت فیزیكی شعار كنگره امسال فیزیوتراپی است كه در واقع نیاز به تغییرات اساسی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد را مدنظر دارد.
وی در این باره به عنوان یك راهكار اساسی برای افراد جامعه تأكید كرد: انجام حركات ورزشی ممتد و منظم حداقل دو بار در روز و هر بار حدود 15 دقیقه به صورت پیاده روی نسبتا سریع باعث می شود جامعه ما از این زندگی كم تحرك به سمت سلامتی جسمی و روانی حركت كند.
رحیمی افزود: در هجدهمین كنگره فیزیوتراپی ایران كه از 20-18 اردیبهشت در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری برگزار می شود از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه كنگره، 33 مقاله به عنوان سخنرانی و 42 مقاله نیز به صورت پوستر به موضوعات توانبخشی در ترمیم نخاع، آرتروسكوپی در ترمیم مفصل شانه، نقش ورزش در كاهش وزن، بهبود بیماران مبتلا به سكته مغزی با استفاده از تحریكات الكتریكی و همچنین استفاده از وسایل كمك درمانی فیزیوتراپی برای بیماری های مختلف خواهند پرداخت.
وی از برنامه های دیگر این كنگره را برگزاری دوره بازآموزی ضایعات مفصلی زانو عنوان كرد كه در آن جراحان فوق تخصص زانو، اساتید رادیولوژی و فیزیوتراپی به بحث و تبادل نظر پیرامون نقش درمان های فیزیوتراپی در قبل و بعد از اعمال جراحی زانو خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha