سلامت نیوز : مدیر كل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: گرد و غبار در پایتخت از روز گذشته كاهش یافته و هوای تهران امروز در شرایط سالم قرار دارد.

رسول علی اشرفی‌پور در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینكه روز گذشته هوای تهران در برخی ایستگاه‌ها در شرایط ناسالم بوده است، گفت: در حال حاضر امروز ریزگردها شدت كمتری یافته و هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد.

وی افزود: پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی در حدود 5 روز تا یك هفته است بنابراین نشان می‌دهد طی روزهای آینده مشكل داریم.

اشرفی‌پور اظهار داشت: امسال پدیده ریزگردها، این مهمان ناخوانده زودتر آمده است.


وی افزود: هوای تهران روز گذشته از نظر ذرات 2.5 میكرون شرایط ناسالم داشت اما از ظهر به بعد شرایط سالم مستقر شد.

اشرفی‌پور بیان كرد: گرد و غباری كه در حال حاضر با آن مواجه هستیم با گرد و غبار محلی كاملاً تفاوت دارد همچنین آلودگی هوا با آلودگی كه در پاییز با آن روبه رو ‌شدیم متفاوت است.

مدیر كل محیط زیست استان تهران تصریح كرد: محیط زیست از سال 88 توجه ویژه‌ای نسبت به این امر داشته است.

وی گفت: مالچ‌پاشی و احیای تالاب‌های كشورهای منطقه به رفع این مشكل كمك می‌كند اما شرط آن برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و مشاركت سایر كشورها است.

اشرفی‌پور درباره مناطقی كه منشأ گرد و غبار هستند و نیاز به مالچ‌پاشی آنها باشد، گفت: در استان تهران منطقه‌ای كه نیاز به مالچ پاشی داشته باشد نداریم.

وی گفت: ریزگردها چندین هزار كیلومتر را طی كرده و به تهران رسیده‌اند و این گونه نیست كه از كنار شهر تهران به هوا بلند شده باشند و مشكلات زیست محیطی ایجاد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha