سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: در قانون برنامه ششم، همسان سازی حقوق بازنشستگان تکلیف شده و بار مالی بسته نیز آماده شده است؛ برای این منظور به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان 12هزار میلیارد تومان نیاز دارد

سلامت نیوز: سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: در قانون برنامه ششم، همسان سازی حقوق بازنشستگان تکلیف شده و بار مالی بسته نیز آماده شده است؛ برای این منظور به 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا محمد حسن زدا در نشست خبری در سازمان تامین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: همسان سازی مدل‌ های متفاوتی دارد. برخی معتقدند باید درصدی را برای همه افراد افزایش دهیم. گروهی معتقدند باید فقط حقوق حداقل بگیران را افزایش داد، عده‌ای هم همسان سازی بازنشستگان با شاغلان را مدنظر دارند و گروهی نیز معتقدند باید میانگین 10 سال آخر حقوق محاسبه شود.


وی در پاسخ به پرسشی درباره فساد در سازمان تأمین اجتماعی گفت: از فساد سازمان یافته در تأمین اجتماعی بی‌اطلاع‌ هستم و آن را تکذیب می‌کنم. فساد سازمان یافته نداریم و ادله ما هم تحقیق و تفحص از سوی مجلس شورای اسلامی است.


زدا گفت: اکنون سازمان‌های بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برای رصد این مسائل در سازمان تأمین اجتماعی مستقر هستند. ما چیزی برای مخفی کردن نداریم و سابقه چند سال قبل نشان می‌دهد که جدی هستیم و چشم پوشی در این زمینه نداریم.

* پرداخت معوقات داروخانه ها به مدیران درمان استان ها واگذار شد
وی درباره معوقات داروخانه‌ها و مراکز درمانی نیز اظهار داشت: درباره داروخانه‌ها تصمیم جدیدی گرفته شده است که دیگر مبالغ را از ستاد تخصیص ندهیم. در واقع پول‌ها در اختیار استان‌ها گذاشته می شود که در نهایت مدیر درمان هر استان تصمیم گیری می کند تا برای داروخانه و مراکز خصوصی این بدهی ها پرداخت شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی گفت: اصل بدهی دولت تا سال 94 حدود 80 هزار میلیارد تومان است. صحبت‌هایی مطرح شده بابت سود این پول که چطور باید بازپرداخت شود. تفاسیر مختلفی وجود دارد. قرار شد در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی کارگروهی تشکیل شود که درباره نحوه بازپرداخت این بدهی تا پایان آذر 98 تصمیم گیری شود.
زدا خاطرنشان کرد: اگر میزان بدهی طبق مدل محاسباتی سازمان تامین اجتماعی باشد، حداقل 150 هزار میلیارد مطالبات ما است ولی باید آن کارگروه تشکیل و تصمیم گیری کند.

* کسب و کارهای نوین متولی مشخصی ندارند
وی درباره بیمه کسب و کارهای نوین اینترنتی نیز گفت: تاکنون متولی مشخصی برای این موضوع مشخص نشده است فقط برای تاکسی های آنلاین شهرداری متولی وجود دارد. این پراکندگی متولی ما را سردرگم کرده است. مایلیم این پوشش‌ها را از طریق بیمه توافقی انجام دهیم. اگر آنها به جمع بندی برای تعیین متولی برسند ما مشتاق هستیم و کار را انجام می‌دهیم.
زدا تصریح کرد: برای خدمات غیرحضوری و الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه‌ای اقدامات خوبی انجام شده است و باید قطعات این پازل تکمیل شود.
وی در عین حال توضیح داد که تاکنون 130 میلیون جلد اوراق بیمه‌ای به صورت الکترونیکی تهیه، جمع‌آوری و بایگانی شده است.

* اختلافی با وزارت بهداشت نداریم
زدا درباره اختلافات با وزارت بهداشت و مباحثی که بر سر ادغام بخش درمان مطرح بود نیز در پاسخ به ایرنا گفت: معتقدیم هیچ اختلافی با این وزارتخانه وجود نداشته اما نظر سازمان این است که باید مکانیسم‌های کنترل هزینه داشته باشیم تا به طرح تحول سلامت کمک شود.
وی اضافه کرد: زمانی که دفترچه های بیمه سازمان تامین اجتماعی به چک سفید امضا تبدیل شده است ولی کنترل هزینه نیست، مشکلاتی ایجاد می‌شود و مطالبه ما از وزیر بهداشت این بود که اول مکانیسم‌ها را مشخص کنیم تا به عنوان تأمین اجتماعی بیشتر حمایت داشته باشیم.
زدا ادامه داد: اکنون تمهیدات لازم برای این منظور فراهم شده است و در چند استان مانند مازندران در حال انجام است.

* پرداخت 1200 میلیارد برای پزشک خانواده
وی تاکید کرد که سازمان تامین اجتماعی برای طرح پزشک خانواده هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان پرداخت کرده است البته باید طرح نظام ارجاع هم انجام شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: اختلافی با وزارت بهداشت نبوده و صحبت بر سر نحوه پشتیبانی و حمایت ماست که صددرصد است. اینکه اخیراً سرپرست وزارت بهداشت اعلام کرده است که ادغام درمان تأمین اجتماعی قابل انجام نیست و مصداق بارز حق الناس است و قابل مشارکت با جای دیگر نیست، مایه دلگرمی ماست.
وی درباره انتشار اخباری مبنی بر انتصاب 9 مشاور از سوی زدا در بیست و چند روز اخیر گفت: اصل خبر این بود که 30 مشاور داشتیم که به 9 مورد مشاور در این سازمان رسید.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره پوشش اقلام دارویی نیز گفت: تصمیم گیری درباره پوشش بیمه‌ای داروها در اختیار شورای عالی بیمه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha