سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سفر استانی هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان، گفت: امسال در کل شهرهای استان طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در نشست شورای اداری شهرستان خاش، افزود: تمام تلاش دولت بر این است که استان در بخش بهداشت و درمان آباد باشد و خدمات شایسته‌ای به مردمان بسیار خوب، غیور و پر تلاش منطقه ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی دانشکده پرستاری و مامایی و اختصاص یکصد تخت دیگر برای بیمارستان 145 تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان خاش از مصوبات مهم در این دور از سفرهای استانی برای خاش خواهند بود، اظهار داشت: تجهیز بیمارستان و اختصاص پزشکان متخصص چشم و ارتوپدی و تامین دیگر نیروهای متخصص، ایجاد پایگاه‌های اورژانس و خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی روستایی با تکیه بر تربیت نیروهای بومی و تلاش برای ماندگاری نیروهای متخصص از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت در این شهرستان به شمار می‌روند.

وی افزود: تلاش جهت تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم منطقه و احداث سد کاروندار از اولویت‌های دیگر دولت برای کمک به مردم منطقه است و موارد و خواسته‌های مردم نیز در جلسات هیات دولت مطرح خواهد شد.

وی تصریح كرد: در سفرهای چهارم از سفرهای استانی، وزرا و نمایندگان بیشتری از دولت به منطقه سفر کنند و از نزدیک با مشکلات، کمبودها و نارسایی های منطقه آشنا شوند و برای رفع آنها در نشست‌های تخصصی دولت تصمیم‌گیری شود.

وزیر بهداشت همچنین در گفت‌و‌گو با ایسنا، از ارتقای شاخص‌های سلامت خبر داد و گفت: جذب و استخدام نیروهای پرستاری از اولویتهای مهم دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha