شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 26382
سلامت نیوز :شاید تصور كنید پس از مرگ بدن شما هیچ ارزشی ندارد، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد كه تجارت اعضای بدن انسان بازاری چند میلیارد دلاری دارد!

به گزارش ایسنا، بدن‌های افراد مرده همواره در پزشكی مورد استفاده قرار گرفته است. اما تقاضا برای اعضای بدن انسان طی دهه‌های اخیر بسیار بیشتر از عرضه آن بوده و به همین دلیل این تجارت به تجارتی زیرزمینی و كثیف تبدیل شده است. به طوری كه افراد سودجو بدون اجازه اقدام به برداشت اعضای بدن و خرید و فروش آن در بازار می‌كنند.

در زیر با ارزش اقتصادی برخی از اعضای بدن انسان آشنا می‌شویم:

1- ستون فقرات

از این عضو بدن عموما در آزمون ایمپلنت‌های ارتوپدی توسط جراحان استفاده می‌شود. قیمت آن به 900 دلار می‌رسد. جالب است بدانید كه اگر كسی در آمریكا اقدام به تاسیس شركتی به منظور فروش اعضای بدن برای مقاصد تحقیقاتی و آموزشی كند، هیچ‌كس دقیقا بررسی نمی‌كند كه آیا اعضای فروخته شده در این شركت قانونی تهیه شده‌اند یا خیر.

2- دست، ساعد و شانه

قیمت دست و ساعد به 385 و قیمت شانه به 500 دلار می‌رسد. ساعد و دست عموما تمرینهای جراحی برای آموزش به جراحانی كه قصد جراحی‌های سنگین دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیدا كردن این عضو معمولا راحت است. اگرچه پیدا كردن شانه نسبت به دست و ساعد دشوارتر است. چرا كه جدا كردن این عضو از بدن سخت‌تر است.

این اعضا همچنین برای تحقیقات ارتوپدی و تمرینهای جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- قلب

قلب و دیگر ارگانهای درونی بدن عموما توسط جراحان برای مقاصد تمرینی و توسعه تكنیك‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت آن 500 دلار است. بانك اعضا كه توسط اداره كل داروی و غذای آمریكا ایجاد شده، جراحان را مطمئن می‌كند كه عضوی كه به دست آنها رسیده از راه قانونی به دست آمده است.

4- قرنیه

هر جفت قرنیه نزدیك به شش هزار دلار قیمت دارد. این بافت شفاف در چشم اجازه می‌دهد تا انسان ببیند و بدون آن بینایی مفهومی ندارد. جراحت یا بیماری می‌تواند به تخریب قرنیه منجر شود.

5- كلیه

قیمت كلیه بین 300 تا 500 دلار است. جراحان معمولا از كلیه و دیگر ارگانهای درونی بدن برای آموزش مهارتها و توسعه‌ی تكنیكهای جدید استفاده می‌كنند.

6- سر سالم و دست نخورده

قیمت این عضو حیاتی بدن به شش هزار دلار می‌رسد. سر معمولا توسط پزشكان تروما و جراحان پلاستیك برای تمرین تكنیكهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7- مغز

این عضو عمدتا توسط جراحان مغز و اعصاب برای تمرین روشهای جدید حذف تومور و درمان صدمات مغزی استفاده می‌شود. قیمت آن 600 دلار است.

8- زانو

جراحان ارتوپدی از مفاصل زانو برای تمرین روشهای جراحی كمتر تهاجمی استفاده می‌كنند. قیمت هر زانو 650 دلار است.

9- تاندون

تاندون‌ها عموما در جراحی‌های ارتوپدی برای جایگزینی تاندون یا استخوانهای آسیب دیده توسط تروما، تومور و یا دیگر وضعیتها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت هر تاندون به هزار دلار می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha