فضای درونی خودروها یکی از کثیف‌ترین مراکز موجود در کره زمین محسوب می‌شود و در این میان فرمان به تنهایی 4 برابر یک نشیمن‌گاه توالت آلوده‌ است.

کابین خودرو آلوده‌ و بیماری‌زاست /فرمان خودرو 4 برابر آلوده‌تر از توالت

سلامت نیوز:فضای درونی خودروها یکی از کثیف‌ترین مراکز موجود در کره زمین محسوب می‌شود و در این میان فرمان به تنهایی 4 برابر یک نشیمن‌گاه توالت آلوده‌ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، موسسه "کار رنتال" که در حوزه اجاره خودروها در آمریکا فعالیت می‌کند، طی تحقیقی نتایجی عجیب از میزان آلودگی خودروها به دست آورد.

به گزرش "موتور1"، در این تحقیق میدانی مشخص شد که تنها 32  درصد از مردم آمریکا به ندرت و تنها یک بار در سال  فضای داخلی خودرویشان را تمیز می‌کنند.

از طرفی موسسه رنتال کار آمار جالب دیگری را مبنی بر لزوم پاکیزه کردن فضای درونی خودروها منتشر کرده تا سلامت و ایمنی انسان‌ها حفظ شود.




براساس آمار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی در آمریکا،  فضای درونی خودروها یکی از کثیف‌ترین مراکز موجود در کره زمین محسوب می‌شود و در این میان فرمان به تنهایی 4 برابر یک نشیمن‌گاه توالت آلوده‌ است. این حقیقت در خصوص بخشی از خودرو که بیش از هر بخش دیگر با آن سر کار داریم، بسیار ناخوشایند است.



محققان در این ارزیابی از شاخص تعداد باکتری‌ها و واحدهای تشکیل دهنده کلونی‌ها (CFU) در هر سانتی‌متر مربع برای این کار استفاده کرده‌اند. بررسی فرمان خودرو نشان داده که این بخش با 629 CFU آلودگی بسیار بیشتری نسبت به کاسه (نشیمن گاه) توالت‌های عمومی با 172 CFU دارند.

حدود 700 باکتری در فضای داخلی کابین زندگی می‌کنند که منشا بیماری‌هایی مانند مصمومیت غذایی، خارش و حساسیت پوستی هستند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha