شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 26384
سلامت نیوز : یك كارشناس ارشد تغذیه گفت: اگر از حجم وعده شام كم و در این وعده از لبنیات و میوه استفاده كنیم وزن اضافه فرد به تدریج كاهش پیدا می‌كند.

خدیجه رحمانی در گفت وگو با  ایسنا، افزود: اشخاص دچار اضافه وزن باید صبحانه و ناهار را به اندازه كافی مصرف كنند و از میزان وعده شام خود بكاهند. به عنوان نمونه می‌توانند در این وعده یك لیوان شیر را با یك دانه خرما یا یك قاشق عسل مصرف كنند یا یك واحد نان و پنیر بخورند و از خوردن غذاهای پختنی خودداری كنند.

وی در ادامه گفت: اگر افراد روزانه از 10 واحد غلات استفاده می‌كنند باید مصرف آن را دو واحد كم كنند و به 8 واحد كاهش دهند.

این كارشناس ارشد تغذیه تاكید كرد: این افراد باید به طور متوسط هفته‌ای 500 گرم تا یك كیلوگرم وزن كم كنند. بنابراین باید مصرف مواد انرژی زا را كاهش دهند. علاوه بر آن نباید تلاش كنند كه به سرعت وزن خود را كم كنند چون این كار باعث كاهش توده آب و توده عضلانی می‌شود این در حالیست كه باید توده چربی بدن كم شود.

وی با اشاره به موادی كه در دید و بازدیدهای نوروزی مصرف می‌شود، اظهار كرد: خشكبار چندان باعث افزایش وزن نمی‌شود چون چربی آن از نوع چربی مفید است اما شكلات و شیرینی باعث افزایش وزن می‌شود بنابراین پس از تعطیلات نوروزی نباید از آنها استفاده كرد.

این كارشناس ارشد تغذیه با اشاره به میان وعده‌ها اظهار كرد: می‌توان از میوه‌ها و برخی سبزی‌ها مانند خیار برای میان وعده‌ها استفاده كرد.

رحمانی در پایان تاكید كرد: افراد با استفاده از این روش می‌توانند حداكثر تا دو، سه هفته به وزن قبل خود بازگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha