چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 263887

برای مشاوره درباره خانمم که وابستگی خیلی شدید به سگ خانگی دارد، چه کار باید بکنم؟ چگونه این وابستگی را کم کنم؟وابستگی شدید به هر پدیده ای نشان از وجود نقصان های شخصیتی قدیم یا کمبود و محرومیت های اکنون است.

خانمم وابستگی شدید به سگ دارد!

سلامت نیوز:برای مشاوره درباره خانمم که وابستگی خیلی شدید به سگ خانگی دارد، چه کار باید بکنم؟ چگونه این وابستگی را کم کنم؟وابستگی شدید به هر پدیده ای نشان از وجود نقصان های شخصیتی قدیم یا کمبود و محرومیت های اکنون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،برای مثال یکی از دلایل شیوع روز افزون حیوانات خانگی تنهاتر شدن آدم ها به اشکال مختلف است. نوجوانی که در جزیره تنهایی خود زندگی می کند، والد طلاق گرفته ای که دلتنگ فرزند دلبند خود است یا خانم متاهلی که سال هاست دیگر طعم عشق ورزی همسرش را نچشیده است و از جمله احتمالا خانم گرامی شما که مراقبت و ملاطفت با سگ خانگی برخی از خلأ های زندگی مشترک را پر می کند.

  رابطه تان با همسرتان دچار آسیب نشده؟
اولین موضوعی که باید بررسی شود، تاثیر رابطه افراطی بین همسر شما با سگ خانگی بر رابطه شماست. اگر رابطه شما با همسرتان دچار آسیبی نشده و هر دو رضایت کافی دارید، وجود وابستگی طرح شده می تواند صرفا علاقه وافر خانم تان به حیوانات و برون گرایی و کسب انرژی مثبتی باشد که از این موضوع دارد. در این بین اگر رابطه خانم تان با شما و دیگر اعضای خانواده دچار مشکل شده و حتی از قدیم نیز آشفتگی هایی وجود داشته است، این جا دیگر فقط بحث علاقه مندی صرف مطرح نیست. جایگزین کردن مهرورزی، مراقبت، حس مسئولیت و دیگر موارد مشابه برای سگ خانگی به جای ابراز آن ها به طور طبیعی برای شما و دیگر اعضا نشان از کم رنگی یا حذف رابطه عاطفی و مسئولیت مدارانه به کلیت زندگی مشترک از سوی همسر شماست.


علل روان شناختی گرایش به غیرانسان
یکی دیگر از علل می تواند وجود برخی آزردگی های روان شناختی از جمله افسردگی و تمایل به انزوا باشد که وجود سگ خانگی از شدت این انزوا می کاهد یا برخی نگرش های فلسفی افراطی مبتنی بر جمع گریزی و در خود ماندگی نیز می تواند موجب گرایش فرد به غیر انسان شود. جست وجوی دقیق علت و تشخیص درست از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست چراکه شما و اطرافیان را از برچسب زدن های بی مورد و اشتباه پرهیز می دهد.


 رابطه عاطفی تان را با همسرتان تقویت کنید
نکته حائز اهمیت دیگر که باید به آن توجه شود، مدت زمان و مداومت رابطه طرح شده بین همسر شما و سگ خانگی است. گاهی این نوع روابط در ابتدا عطش بالایی دارند و بعد از چند ماهی به حال طبیعی خود برمی گردند. بنابراین اگر رابطه تازه است، قدری حوصله کنید تا از عطش آن کاسته شود و اگر این گونه نیست و رابطه بیش از شش ماه دارای افراط آزرده کننده ای است، حتما باید در صدد علت یابی به روش طرح شده باشید. در مجموع سعی تان افزایش توجه و به ویژه از نوع عاطفی به همسر گرامی تان باشد که از نیازهای اساسی بانوان متاهل است.

به احتمال زیاد تقویت رابطه عاطفی شما با وی تاثیر کاهنده بر رابطه افراطی وی با سگ خانگی خواهد داشت که نیاز به حوصله و صبر شما دارد. اگر این گونه بود به احتمال زیاد وجود برخی آشفتگی های قدیم و جدید رابطه منجر به شکل گیری چنین رابطه ای شده است که پیشنهاد می شود، واکاوی دقیق تر آن را به روان شناس خانواده بسپارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha