سلامت نیوز :  یك پزشك و دستیار تغذیه گفت: خبرنگاران و افرادی كه دارای شغل های استرس زا هستند رژیم غذایی مناسبی را انتخاب كنند تا به بیماری دچار نشوند.
   
محمد مهدی یدالهی موحد در گفت وگو با ایرنا افزود: خبرنگاری از جمله شغل هایی است كه ساعت كاری مشخصی ندارد و احتمال دارد كه این قشر نسبت به تغذیه خود به دلیل حجم زیاد كارها، بی توجه باشند.
وی بیان داشت: ‌خبرنگاران نباید از مصرف مایعات غافل شوند و روزانه باید بین 8 تا 9 لیوان آب بنوشند.
وی همچنین دریافت ویتامین به ویژه ویتامین های محلول در آب را بسیار ضروری دانست و افزود: سبزیجات و مركبات سرشار از این نوع ویتامین ها هستند.
یدالهی موحد همچنین مصرف میوه هایی كه دارای رنگدانه و آنتی اكسیدان هستند را برای خبرنگاران توصیه كرد و گفت: این نوع میوه ها علاوه بر تامین ویتامین ها باعث شادی و ایجاد نشاط در افراد می شوند.
این متخصص یادآور شد: خبرنگاران باید روزانه چند واحد میوه و سبزی را در سبد مصرفی خود قرار بدهند تا بدن آنها ویتامین های موجود در میوه و سبزی را دریافت كنند.
وی همچنین گفت: تنها ویتامین های A، D،E،K محلول در آب نیستند و سایر ویتامین ها نیز در آب محلول هستند.
یدالهی موحد ادامه داد: شاغلان در حرفه های خبرنگاری و سایر شغل های استرس زا، به دلیل اینكه زمان مشخصی برای صرف غذا ندارند، مصرف دانه های روغنی از جمله انواع بادام، گردو، پسته، فندق و خشكبار را نیز فراموش نكنند.
این پزشك و دستیار تغذیه تاكید كرد‌: اشخاصی كه در شغل های پر استرس مشغول هستند و دارای بیماری های مانند فشار و چربی خون بالا و دیابت نیز می باشند، باید رژیم غذایی مناسب و تحت نظر پزشك متخصص را دنبال كنند تا كمتر آسیب ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha