سلامت نیوز :  داروی آنژی پارس ( داروی زخم پای دیابتی) از جمله داروهایی است كه از ابتدای تولید آن در كشور، تاكنون بحث های زیادی برای زیر پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو وجود داشته است.
 
به گزارش ایرنا، پس از هفت سال تلاش پژوهشگران و محققان ایرانی، داروی گیاهی زخم پای بیماران دیابتی در سال 86 برای نخستین بار در ایران به تولید رسیده است.
اكنون پس از گذشت چهار سال از تولید این دارو در كشور، قرار است در اردیبهشت ماه امسال تكلیف وضعیت بیمه این دارو روشن شود.
به گفته مجری طرح داروی آنژی پارس، این دارو در سه نوع كپسول، آمپول و پماد در بازار عرضه شده كه كارآزمایی های بالینی آن نشان داده است كه مصرف آن در یك دوره دو ماهه به بهبودی بین 57 تا 88 درصد زخم پای افراد دیابتی منجر می شود.
كامران معتمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به از سرگیری مذاكرات برای زیرپوشش بیمه قرار گرفتن این دارو گفت: به دنبال دستور رییس جمهوری درباره پوشش بیمه‌ای داروی آنژی پارس و آیمود، نشستی با وزیر رفاه و تامین اجتماعی برگزار و قرار شد تكلیف وضعیت بیمه داروی آنژی پارس در نشست اردیبهشت ماه كمیسیون شورای عالی بیمه نهایی شود.
این مقام مسئول در شركت تولید كننده داروی آنژی پارس افزود: برای زیر پوشش بیمه قرار گرفتن داروی آنژی پارس، وزارت رفاه بار دیگر بحث تخفیف قیمت این دارو را مطرح كرد و این در حالی است كه پیش از این، شركت سازنده دارو 20 درصد تخفیف را لحاظ كرده و در دو سال گذشته نیز با توجه به افزایش تورم، هیچگونه افزایشی در بهای این دارو اعمال نشده است.
معتمدی تصریح كرد، وزارت رفاه و شركت سازنده داروی آنژی پارس برای زیر پوشش بیمه قرار دادن داروی آنژی پارس، درنامه ای از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، خواستار صدور گواهی توزیع این دارو شد اما هنوز پاسخی در این باره دریافت نشده است.
به گفته وی، بیماری دیابت سالانه 300 هزار سال از عمر ایرانی ها را كاهش می دهد و این بیماری در 17 هزار بیمار مبتلا نیز موجب قطع عضو آنان می شود.
معتمدی یادآور شد، حدود 3 میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری دیابت بوده كه 70 درصد آنان دچار مشكلات عصبی هستند.
وی با بیان اینكه دیابت، شایع ترین علت اختلالات بینایی و كلیوی در بین افراد مبتلا به بیماری قند است، افزود: 25 درصد بیماران كلیوی، دیابتی هستند.
مجری طرح داروی آنژی پارس گفت: سالانه 60 هزار نفر در ایران دچار زخم پای دیابتی می شوند كه 17 هزار نفر آنان با قطع عضو روبرو می شوند.
وی افزود: 15 درصد بیماران دیابتی در طول عمر خود مبتلا به زخم پای دیابتی می شوند كه حدود 15 تا 20 درصد آنان با وجود انجام كنترل و مراقبت های لازم، دچار قطع عضو می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha