رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال آینده خبر داد و در عین حال گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته‌اند.

افزایش 14 درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد در یک سال

سلامت نیوز:رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال آینده خبر داد و در عین حال گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال آینده خبر داد و در عین حال گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته‌اند.

پرویز فتاح در نشستی خبری که با موضوع «دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه رفع محرومیت‌ها» برگزار شد، با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تعداد افراد تحت پوشش این کمیته نسبت به سال گذشته گفت: طی تفاهمنامه منعقد شده با سازمان مدیریت بودجه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار و رفاه اجتماعی در پنج ماهه نخست امسال ۶۲۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. فتاح در مورد توزیع دو مرحله دیگر سبد حمایتی میان مددجویان گفت: نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشته و درخواست کرده اینکه دو نوبت دیگر تا پایان سال بسته حمایتی توزیع شود که ایشان قبول کردند و نوبت اول آن در دهه فجر و نوبت دوم آن در نیمه اسفند توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه در ۳۰ سال پیش با توجه به جمعیت آن زمان ۶ درصد مردم تحت پوشش قرار داشتند و هم‌اکنون با جمعیت ۸۲ میلیون نفر ۴ درصد تحت پوشش قرار دارند گفت: ۴۵درصد جمعیت هدف به دلیل فوت همسر، ۳۵ درصد به دلیل ناتوانی سرپرست خانوار، ۹ درصد به دلیل طلاق و بقیه به دلایل دیگری تحت پوشش قرار دارند. او‌ ادامه داد: برای رفع فقر ۷۰۰۰ میلیارد تومان منظور شده بود، به همین دلیل برای افراد تحت پوشش در سال ۹۷، ۱۴درصد مستمری‌ها افزایش یافت و با هماهنگی وزارت رفاه، تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت توافق کردیم خانواده‌هایی را که تحت پوشش موقت به دلیل شرایط اقتصادی امسال درآمدند، برای آنها در نظر گرفته شود. به گفته او، البته به همه این خانواده‌ها اعلام شده است این تحت پوشش قرار گرفتن موقتی است و هر ماه دو جدول به وزارت رفاه، سازمان مدیریت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارایه می‌دهیم و به ما اعلام شده است که بعد از این ۶ ماه ارزیابی‌های لازم در خصوص وضعیت این خانواده‌ها انجام شده و تغییراتی در آنها ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha