سلامت نیوز :  اتباع خارجی مقیم کشور موظف هستند خود و افراد تحت تکلف خود را مطابق قوانین و مقررات مربوط نزد یکی از شرکت‌های بیمه گر داخلی بیمه حوادث و سلامت کنند.
ایسنا نوشت:

با تصویب وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، اتباع خارجی مقیم کشور موظف هستند خود و افراد تحت تکلف خود را مطابق قوانین و مقررات مربوط نزد یکی از شرکت‌های بیمه گر داخلی بیمه حوادث و سلامت کنند.

با تصویب وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک و بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی، صدور روادید برای اتباع خارجی متقاضی ورود به کشور، منوط به داشتن بیمه نامه حوادث و سلامت از شرکت‌های بیمه گر داخلی یا خارجی مورد تایید جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبه دولت، وزارت امور خارجه موظف شده است با هماهنگی وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و بهداشت و درمان و بیمه مرکزی ایران و بر اساس استانداردهای بین المللی ظرف سه ماه نسبت به تدوین دستورالعمل اجرایی این ماده اقدام کند.

بر این اساس ، بکارگیری اتباع خارجی مقیم کشور که فاقد بیمه نامه حوادث و سلامت هستند ممنوع است.

بر اساس مصوبه دولت، وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و کشور مسئول نظارت بر حسن اجرای این مصوبه هستند.

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور از سوی محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

گفتنی است بر اساس قانون برنامه پنجم، همه اتباع خارجی مقیم کشور، موظف به دارا بودن بیمه‌نامه برای پوشش حوادث و بیماریهای احتمالی در مدت اقامت در ایران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha