معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مهمترین پرونده های جرایم پزشکی مربوط به جراحی های ترمیمی و زیبایی است.

مهمترین پرونده‌های جرایم پزشکی مربوط به جراحی‌های زیبایی است
سلامت نیوز : معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مهمترین پرونده های جرایم پزشکی مربوط به جراحی های ترمیمی و زیبایی است.

به گزارش برنا محمدرضا خردمند اظهار داشت: 50 تا 70 درصد پرونده‌های جرایم پزشکی در سال 89 منجر به صلح شد این در حالی است که مهمترین پرونده های جرایم پزشکی مربوط به درمان و جراحی های ترمیمی و زیبایی است.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: شورای حل اختلاف ویژه امور جامعه پزشکی و سلامت تحت عنوان مجتمع 29 شورای حل اختلاف در تهران بزرگ در حال فعالیت است که برای تسریع در روند بررسی این پرونده ها در حال حاضر تعداد این مراکز به 6 شعبه افزایش یافته است.

خردمند همچنین افزود: با راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف جامعه پزشکی و رسیدگی به پرونده‌هایی که فقط در دادسرای جرایم پزشکی صورت می‌گرفت اکنون بسیاری از این پرونده‌ها در شورای حل اختلاف رسیدگی میشود.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی کشور  درخصوص این که آیا این شوراها صلاحیت رسیدگی به چنین شکایاتی را با توجه به تخصصی بودن موضوع دارند، اظهار داشت: شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های کیفری و حقوقی را دارد بر این اساس میتوانند پرونده های موجود در این حوزه را مورد بررسی قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha