رئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز اعزام بیمار به تشخیص پزشكان مركز، توسط آمبولانس مركز بهداشتی و درمانی را فاقد هر‌گونه هزینه دانست.

به گزارش فارس ، علیرضا یعقوبی پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از مركز بهداشتی و درمانی مهربان در جلسه بررسی مسائل و مشكلات بهداشتی مهربان با حضور مدیران شهرستان سراب و بخش مهربان با اشاره به قدمت 40 ساله ساختمان مركز بهداشت و درمانی مهربان اظهار داشت: ساختمان قدیمی مركز بهداشتی و درمانی مهربان با اعتبار اولیه 4 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار نوسازی می‌شود.
وی ساختمان فعلی مركز بهداشتی و درمانی مهربان را یك ساختمان فرسوده و قدیمی دانست و از نوسازی آن در سال ‌جاری خبر داد.
یعقوبی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده از محل اعتبارات بودجه استانی و با هماهنگی فرماندار و نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی كارهای مقدماتی از قبیل مطالعه و تهیه نقشه صورت گرفته و با اختصاص اعتبار اولیه 4 میلیارد و 600 میلیون ریال در سال‌ جاری شاهد آغاز عملیات اجرای نوسازی ساختمان مركز بهداشت و درمان شبانه روزی مهربان خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز با اشاره به اجرای سطح یك طرح پزشك خانواده، مراجعه بیماران به مركز بهداشتی و درمانی محل سكونت خود را باعث بهبود كیفیت درمان دانست و تصریح كرد: با توجه به اجرای سطح یك طرح پزشك خانواده تلاش می‌شود بیماران حدالامكان به پزشكان محل سكونت خود مراجعه كنند.
وی ادامه داد: در صورتی كه بیمار به دیگر مراكز بهداشتی و درمانی هم مراجعه كنند، باید خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشكان به بیماران ارائه شود و در واقع در بهداشت و درمان مرزهای جغرافیایی تعریف شده در تقسیم‌بندی مناطق، ملائك عمل نیست.
یعقوبی اعزام بیمار به تشخیص پزشكان مركز، توسط آمبولانس مركز بهداشتی و درمانی را فاقد هر گونه هزینه دانست و بیان داشت: تلاش می‌شود تا متناسب با سطح‌بندی منطقه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی ارائه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز اظهار امیدواری كرد: با نوسازی ساختمان فرسوده و قدیمی مركز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان و ایجاد امكانات و تجهیزات لازم یك مركز شبانه‌روزی در آن، نیازهای بیماران و مراجعه كنندگان تا حد امكان در مركز برطرف شود و در موارد مورد نیاز اعزام به بیمارستان شهرستان صورت گیرد.
یعقوبی افزود: ملائك اول در اعزام بیمار، بیمارستان شهرستان سراب است و اگر نیازهایی در شهرستان وجود دارد سعی خواهیم كرد، آن را برطرف كنیم ولی اگر تشخیص پزشك اعزام بیمار به بیمارستان مركز استان باشد، بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای اعزام بیمار توسط آمبولانس مركز بهداشتی و درمانی صورت خواهد گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان نیز در این نشست گفت: با پی‌گیری‌ها و دلسوزی‌های فرماندار و نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی و همچنین پی‌گیریهای مستمر امام جمعه و بخشدار بخش مهربان اقدامات اولیه در مورد نوسازی ساختمان مركز بهداشتی و درمانی مهربان صورت گرفته و انتظار داریم كه در سال جهاد اقتصادی حركتی جهادی در مورد بهبود وضعیت ساختمان مركز بهداشت درمان شبانه روزی مهربان با نوسازی ساختمان فرسوده فعلی آن صورت گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان مشكل كیفیت نامطلوب تصاویر دستگاه رادیولوژی و همچنین اخد هزینه اضافی از بیماران در بیماران ارجاعی بعداز ظهرها و همچنین عدم پذیرش دفترچه خدمات درمانی هنگام صدور كارت بهداشتی را از دیگر مسائل و مشكلات مركز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان برشمرد.
محمد حمیدی عدم پذیرش بیماران مراجعه كننده از سایر شهرها و روستاها را باعث ناراحتی اهالی شهرها و روستاهای همجوار از سایر مناطق دانست و خواستار عنایت ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز در رسیدگی به موارد مطرح شده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha