چنانچه این 10 درصداختصاص یابد می‌توان درصدی از عقب‌ماندگی‌های وزارت بهداشت را جبران كرد و تا حدی خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت را بهبود بخشید.

سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت گفت: با روند بودجه‌‌ریزی فعلی كه 10 درصد درآمد حاصل از هدفمندی‌ یارانه‌ها را به بخش سلامت اختصاص نداده‌اند قطعاً پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های سلامت كم نمی‌شود.

سیدمحمود طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه اختصاص 10 درصد از بودجه هدفمندی‌ یارانه‌ها را به وزارت بهداشت ندیده است، اظهار داشت: اگر این 10 درصد اضافه شود بسیاری از مصوبات و خواسته‌های مجلس برای برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت اجرا می‌شود.

وی افزود: اولین ضرر عدم اختصاص این بودجه این است كه زیربندهایی كه برای این 10 درصد در نظر گرفته شده است كه از جمله آن می‌توان به كمك به بیماران بی‌بضاعت، شاغل شدن پزشكان در یكی از بخش‌های خصوصی یا دولتی اشاره كرد كه انجام نخواهد شد.

طباطبایی خاطرنشان كرد: با این وجود پرداخت از جیب مردم كه قرار است به زیر 30 درصد برسد نیز اجرای نمی‌شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت گفت: چنانچه این 10 درصداختصاص یابد می‌توان درصدی از عقب‌ماندگی‌های وزارت بهداشت را جبران كرد و تا حدی خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha