معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اظهارنظرهایی درباره انجام سونوگرافی از سوی متخصصین زنان، گفت: اعلام کردیم که اگر در جایی رادیولوژیست وجود ندارد، متخصص زنان می‌تواند سونوگرافی را انجام دهد، اما انجام سونوگرافی ابزاری برای کسب درآمد در رشته‌های مختلف نیست.

شرط وزارت بهداشت برای انجام سونوگرافی از سوی متخصصین زنان

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اظهارنظرهایی درباره انجام سونوگرافی از سوی متخصصین زنان، گفت: اعلام کردیم که اگر در جایی رادیولوژیست وجود ندارد، متخصص زنان می‌تواند سونوگرافی را انجام دهد، اما انجام سونوگرافی ابزاری برای کسب درآمد در رشته‌های مختلف نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران، با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حدود ۶۰۰ محصول دانشی ملی را با کمک انجمن‌های علمی پزشکی ایجاد کردیم، گفت: گایدلاین های ملی و استانداردهای خدمت از سوی انجمن‌های علمی پزشکی نوشته و هر ساله ویرایش می‌شوند. در حال حاضر داریم تمام این گایدلاین ها را الکترونیک می‌کنیم.
وی افزود: بنابراین همه این گایدلاین ها در سیستم الکترونیک بارگذاری شده و سامانه استحقاق سنجی هم برقرار خواهد شد. بنابراین با افتخار می‌توان گفت که انجمن‌های علمی پزشکی توانسته‌اند گایدلاین های ملی را در این حوزه تدوین کنند.
جان بابایی در ادامه با اشاره به گلایه برخی پزشکان مبنی بر عدم حفظ حرمت پزشکان در بازرسی‌ها و به دنبال شکایات، اظهار کرد: قاعده ما پیشگیری از بروز تخلف و شکایت در حوزه پزشکی است، اما در برخی موارد، شکایت خصوصی داریم و فرد شکایتی را تنظیم می‌کند. شاکی خصوصی هم انتظار رسیدگی به تخلفات را دارد و ما هم در معاونت درمان وزارت بهداشت باید طبق قانون عمل کنیم زیرا اگر از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی شکایتی پیگیری نشود، افراد در مراجع دیگر شکایتشان را پیگیری می‌کنند.
وی ادامه داد: البته من هم معتقدم که نباید در مطب‌ها بریزیم و ما سعی می‌کنیم حرمت همکارانمان مورد تعرض قرار نگیرد.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره اظهارنظرهایی درباره انجام سونوگرافی از سوی متخصصین زنان، گفت: ما خودمان در این دوره مجوز انجام سونوگرافی را به متخصصین زنان در مناطق محروم و دور افتاده‌ای که رادیولوژیست ندارند، دادیم. باید توجه کرد که بسیاری از رشته‌ها در کوریکولوم آموزشی خود سونوگرافی را دارند، اما نمی‌توانند از آن به عنوان ابزاری برای درآمد استفاده کنند زیرا این کار نوعی خود ارجاعی است.
جان بابایی تاکید کرد: بنابراین ما حق مردم را رعایت می‌کنیم. بر همین اساس اعلام کردیم که اگر در جایی رادیولوژیست وجود ندارد، متخصص زنان می‌تواند سونوگرافی را انجام دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha