سلامت نیوز :  رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در حال حاضر برای فلوراید كردن آب آشامیدنی برنامه‌ای ندارد.

به گزارش فارس، محمد حسین خوشنویسان در حاشیه مراسم دومین كنگره سلامت دهان و اپیدمولوژی دندان در زمان پرسش و پاسخ دندانپزشكان در پاسخ به یك دندانپزشك عمومی در رابطه با برنامه‌های اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در زمینه وارنیش دندان و فلوراید كردن آب آشامیدنی اظهار داشت:‌ وزارت بهداشت در حال حاضر برای فلوراید كردن آب آشامیدنی برنامه‌ای ندارد و بیشترین فعالیتش در رابطه با ارائه وارنیش دندان برای كودكان زیر 3 سال در سراسر كشور است.

وی افزود: استفاده از وارنیش دندان در اكثر استان‌ها برای كودكان زیر 3 سال در حال انجام است كه در برخی استان‌ها به پوشش 100 درصدی رسیده‌ایم ولی در برخی از استان‌ها به دلیل تخصیص منابع فرصت بیشتری باید در زمینه پوشش وارنیش دندان برای كودكان زیر 3 سال صورت پذیرد.

خوشنویسان در این رابطه با فلوراید كردن آب آشامیدنی تصریح كرد: در زمینه فلوراید كردن آب آشامیدنی در حال حاضر برنامه خاصی وجود ندارد و تنها در یك استان به صورت آزمایشی در رابطه با فلوراید كردن آب آشامیدنی در حال بررسی هستیم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار داشت: نمك فلوراید نیز یكی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت است ولی باید در این زمینه به توافق‌های نهایی در بخش‌های مختلف وزارتخانه برسیم.

خوشنویسان افزود: در رابطه با مباحث فلوراید، انجمن دندانپزشكی اطفال در حال فعالیت است كه با جمع آوری اطلاعات و پروتكل‌های كشورهای دیگر و بومی كردن این پروتكل‌ها در زمینه ارائه خدمات مواد فلوراید نیز اقدام كنیم.

وی خاطرنشان كرد: در زمینه قرص و قطره نیز اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت برنامه عمومی ندارد و فقط به صورت موردی دندانپزشكان در این زمینه تجویز‌های می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha