سلامت نیوز : رئیس سازمان پزشكی قانونی از نیاز این سازمان به 500 پزشك در سراسر كشور خبر داد و گفت: پزشكان به علت حقوق پایین 480 هزار تومانی تمایلی به كار در این سازمان ندارند.

احمد شجاعی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یكی از مهمترین مسائل سازمان پزشكی قانونی كشور پایین بودن حقوق پزشكان و كارشناسان سازمان است به طوری كه در حال حاضر سازمان پزشكی قانونی حداقل به 500 پزشك در سراسر كشور نیازمند است ولی پزشكان به دلیل پایین بودن حقوق در این سازمان با توجه به فعالیت سخت پزشكی قانونی جذب این سازمان نمی‌شوند.

وی افزود: وقتی پزشكی می‌تواند با حضور در طرح پزشك خانواده 3 تا 4 برابر بیشتر از پزشك سازمان پزشكی قانونی حقوق و مزایا دریافت كند مسلمأ هرگز جذب این سازمان نمی‌شود و این در حالی است كه پزشكان در سازمان پزشكی قانونی به دلیل كار سخت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و درآمد بیشتری داشته باشند. فعلأ طرحی در مجلس برای تصویب برای ارتقا وضعیت معیشتی پزشكان و كارشناسان سازمان پزشكی قانونی در دست بررسی است.

شجاعی به قول‌های مساعد دولت به خصوص معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای حمایت از سازمان پزشكی قانونی اشاره كرد و گفت: در حال حاضر هنوز سازمان پزشكی قانونی همچنان با مشكلات معیشتی، حقوقی، كمبود امكانات و زیرساخت‌ها مواجه است.

وی در پاسخ به این پرسش كه بودجه سال 90 سازمان پزشكی قانونی به چه مقدار است و آیا بودجه سال 89 به طور كامل به این سازمان ارائه شد، تصریح كرد: رقم ریز بودجه سال 90 سازمان پزشكی قانونی را در حال حاضر اطلاع ندارم ولی از بودجه سال 89 نیز فقط 90 درصد به سازمان تعلق گرفت و امیدواریم حداقل 5 درصد دیگر از بودجه سال 89 را دریافت كنیم.

رئیس سازمان پزشكی قانونی خاطرنشان كرد: حقوق حال حاضر پزشكان سازمان پزشكی قانونی در حدود 480 هزار تومان است كه باید این حقوق در حدود 2 میلیون تومان ارتقا یابد و در این راستا باید مشكلات زیرساختاری سازمان پزشكی قانونی به دلیل اینكه اكثر ساختمان‌هایش استیجاری و امانی است در سال 90 برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha