شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 26406

مصرف غذاها یا مكمل‌های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری، خطر بروز علایم افسردگی پس از زایمان را كاهش می‌دهد.

سلامت نیوز : مصرف غذاها یا مكمل‌های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری، خطر بروز علایم افسردگی پس از زایمان را كاهش می‌دهد.

به گزارش فارس، افسردگی پس از زایمان در زنان، بیماری شایعی با درجات مختلف است كه در حدود 25 درصد از مادران به آن مبتلا می‌شوند و شامل اختلالات خواب و خوردن غذا، مشكلات عاطفی، از دست دادن اعتماد به نفس، اضطراب، سردرگمی، احساس گناه و افكار مربوط به خودكشی می‌شود.

دانشمندان دانشگاه «كانكتیكات» آمریكا در پی مطالعه 52 زن باردار كه كپسول روغن ماهی حاوی 300 میلی گرم اسید چرب دارای امگا 3 به نام اسید «دوكوساهگزانویك»(DHA) را به مدت پنج روز در هفته‌های 24 تا 40 بارداری مصرف می‌كردند به این نتیجه دست یافتند.

به گزارش شبكه خبری «پرس تی وی»، مقدار DHA موجود در هر كپسول معادل مصرف حدود نیم وعده ماهی قزل آلا است.

دانشمندان این تحقیق را پس از زایمان زنان مورد مطالعه به مدت 6 ماه ادامه دادند و متوجه شدند زنانی كه امگا 3 مصرف كرده بودند به پرسشنامه طراحی شده برای شناخت علائم افسردگی پس از زایمان بهتر پاسخ دادند.

دكتر «میشل پرایس جاج» از فدراسیون جوامع زیست شناسی تجربی آمریكا گفت: اگر چه تعداد افراد مورد مطالعه برای تأیید شیوع كمتر افسردگی پس از زایمان با مصرف DHA به اندازه كافی نبود اما مصرف DHA در دوران بارداری به طور بالقوه به كاهش علائم افسردگی پس از زایمان منجر می‌شود.

وی تأكید كرد: در حالی كه برخی از زنان ممكن است ترجیح دهند مكمل های حاوی امگا 3 اسیدهای چرب را مصرف كنند، خوردن ماهی دارای ارزش غذایی بیشتری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha