شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 264061

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: گروه پزشکی می تواند یکی از بهترین منابع درآمد برای بودجه کشور باشد.

گروه پزشکی می تواند منبع درآمد کشور باشد

سلامت نیوز:رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، گفت: گروه پزشکی می تواند یکی از بهترین منابع درآمد برای بودجه کشور باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،باقر شهنی زاده،  با اشاره به جایگاه والای جامعه پزشکی کشور در منطقه ، اظهارداشت: جایگاه پزشکی ایران به لحاظ علمی در منطقه از ارج و قرب بالایی برخوردار است و ما می توانیم با ایجاد شرایطی توسط شرکت های خصوصی و تحت پوشش انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی، از این ظرفیت به عنوان منبع درآمد بودجه کشور استفاده کنیم.

وی بر ایجاد مراکز درمانی آزاد در قالب مراکز تجارت اقتصادی در مرزها، به عنوان بهترین راهکار منبع درآمد کشور نام برد و افزود: در حال حاضر بیمارانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق و حاشیه خلیج فارس، به کشور ما می آیند که باید سازماندهی شوند.

شهنی زاده، لزوم جذب بیماران بیشتری از کشورهای آسیای میانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد این مراکز درمانی در مرزها، می تواند منبع درآمد ارزی برای کشور باشد که می بایست از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، بر همکاری و تعامل مجلس شورای اسلامی، انجمن های علمی گروه پزشکی و سازمان نظام پزشکی برای رسیدن به یک تفاهم بر سر ایجاد مراکز درمانی آزاد، اشاره کرد و افزود: اگر این اتفاق بیافتد، می توانیم چنین هدفی را عملیاتی کنیم.

شهنی زاده بر ضرورت استفاده از توانمندی خفته جامعه پزشکی در ارز آوری کشور تاکید کرد و گفت: گروه پزشکی شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و...، در این ارز آوری برای کشور دخیل بوده و می بایست از این توانمندی بهترین استفاده را برد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، ایجاد مراکز درمانی آزاد در مرزهای کشورمان را در راستای استفاده از ظرفیت توریسم درمانی در منطقه عنوان کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha