سلامت نیوز : رئیس كل سازمان نظام پزشكی از تشكیل ستادی در سازمان نظام پزشكی كشور برای نظارت بر رعایت تعرفه‌ها و اجرای قوانین توسط مراكز درمانی غیر دولتی كشور مطابق با چارچوب‌های این سازمان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز شهاب الدین صدر در اولین جلسه شورای هماهنگی نظام پزشكی استان تهران با اشاره به رشد مناسب بودجه و اعتبارات حوزه سلامت در سال 1390، گفت: بودجه پیشنهادی دولت در حوزه سلامت حدود 13 هزار میلیارد تومان است كه با اضافه شدن حدود 5 هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به اعتبارات حوزه سلامت و با یك رشد حدود 50 درصدی، این بودجه بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی افزود: طی سالهای گذشته بودجه حوزه سلامت همواره ناكافی بوده و امسال با رشد مناسب بودجه در این حوزه می‌توان علاوه بر ساماندهی نظام سلامت به تقویت بیمه‌های سلامت پرداخت از سوی دیگر با تخصیص این اعتبارات در پایان برنامه پنجم توسعه سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت از حدود 60 درصد به 30 درصد خواهد رسید.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی همچنین با اشاره به دریافت كل بودجه سال 89 این سازمان در سال گذشته، از رشد مناسب بودجه سالانه سازمان نظام پزشكی خبر داد.

وی درباره وضعیت تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی دولتی و غیر دولتی سال 90، اظهار كرد: سازمان نظام پزشكی در كمیته مشترك تعرفه گذاری وزارت بهداشت و در كمیته‌های تخصصی شورای عالی بیمه نظرات كارشناسی خود را در این خصوص ارائه كرده است و توافقات خوبی در زمینه تعرفه‌ها با دستگاه‌های مسئول وجود دارد.

صدر اضافه كرد: با ملاك عمل قرار گرفتن تعرفه‌های اعلامی سال 89 توسط سازمان نظام پزشكی برای تعیین تعرفه‌های بخش غیردولتی در سال جدید و اعلام تعرفه‌ها در بازه 6 ماهه اول سال، تصور نمی‌كنم در این حوزه مشكلی ایجاد شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نظام پزشكی در سال 89، گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی، ارائه تسهیلات مختلف رفاهی و اجتماعی، طراحی و اجرای مسابقات ورزشی استانی و كشوری ویژه جامعه پزشكی، انعقاد تفاهمنامه مالیاتی سال 88، تدوین آیین نامه نظارت بر تبلیغات جامعه پزشكی با همكاری وزارت ارشاد و برگزاری همایش‎های تخصصی و كارشناسی از مهمترین اقدامات این سازمان در سال 89 بوده كه در سال جاری با گستردگی و قوت بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی همچنین از اعزام اولین گروه از متخصصان طرح مدد محرومان سازمان نظام پزشكی برای ارائه خدمات پزشكی به مناطق محروم طی 2 هفته آینده خبر داد.

برگزاری همایش نقش پزشك عمومی در نظام سلامت و بررسی مباحث مختلف ساختار نظام سلامت در قالب كنگره‌های تخصصی نیز از دیگر برنامه هایی بود كه رئیس كل سازمان نظام پزشكی كشور خبر از اجرای قریب الوقوع آنها داد.

صدر، با اشاره به درخواست گروه‌های مختلف مبنی بر نظارت سازمان نظام پزشكی بر اجرای تعرفه‌های بخش غیر دولتی حوزه سلامت كشور، اظهار كرد: این سازمان بر اساس قانون در حوزه نظارت بر تعرفه‌ها وظیفه و تكلیفی بر عهده ندارد، با این وجود برای ارتقای اعتماد عمومی و تعامل بیشتر در رعایت تعرفه‌های اعلامی، ستادی از سوی سازمان نظام پزشكی برای نظارت بر رعایت قوانین و تعرفه ها در مطب‌ها مراكز درمانی و بیمارستانهای غیردولتی تشكیل شده كه به زودی بر اساس چارچوب‌های توأم با حفظ شأن و منزلت اعضای جامعه پزشكی، عمل به وظایف خویش را آغاز خواهد كرد.

در ادامه این جلسه، علیرضا زالی، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشكی، با ارائه گزارش از فعالیت‌های كارشناسی این سازمان در حوزه تعرفه گذاری خدمات درمانی دولتی و غیردولتی سال 90، تصریح كرد كه تعرفه های بخش غیردولتی در سال جاری، كاهش نخواهد یافت و ملاك برای تعیین تعرفه های جدید، كتابچه تعرفه های وزارت بهداشت در سال 89 خواهد بود كه در آن تعرفه های اعلامی بخش غیردولتی از سوی سازمان نظام پزشكی نیز درج شده است.

وی افزود: با ارسال نامه رئیس كل سازمان نظام پزشكی به وزیر رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر تسریع در تعیین تعرفه‌های بخش دولتی و غیر دولتی سال 90، انتظار می‌رود كه به این تعرفه‌ها به زودی از سوی شورای عالی بیمه اعلام شوند.

در ادامه، حاضرین در جلسه مشكلات و مسائل حوزه سلامت شهرستان‌های متبوع خود را با رئیس كل و معاونان سازمان نظام پزشكی كشور در میان گذاشتند.

در این جلسه، علاوه بر صدر به عنوان رئیس سازمان نظام پزشكی تهران، عبدالرسول صداقت رئیس نظام پزشكی كرج، وحید شاهرخی رئیس نظام پزشكی شهریار، محمد شریفی رئیس نظام پزشكی دماوند، فرهاد سپنج رئیس نظام پزشكی ساوجبلاغ،شهریار خاقانی رئیس نظام پزشكی پاكدشت، اورنگ یوسفی رئیس نظام پزشكی رباط كریم و مصطفوی رئیس نظام پزشكی ورامین حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha