شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزا گفت: موج اپیدمی آنفلوآنزای فصلی که تا سه هفته گذشته در سراسر کشور رو به افزایش بود، فروکش کرد.

موج آنفلوآنزا فروکش کرد

سلامت نیوز: عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزا گفت: موج اپیدمی آنفلوآنزای فصلی که تا سه هفته گذشته در سراسر کشور رو به افزایش بود، فروکش کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مسعود مردانی  افزود: آنفلوآنزای فصلی که با سه ویروس H1N1 ، H3N2 و B در سراسر کشور رو به همه گیری بود، خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی عموم مردم فروکش کرد.


وی اظهار داشت: در حال حاضر مواردی از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی در کشور وجود دارد به طوری که در بیمارستانهای درجه یک تهران 20 تا 30 فرد مبتلا به این بیماری بستری و تحت درمان هستند.
این فوق تخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: موج شیوع آنفلوآنزای فصلی با ویروس H1N1 از کشور گرجستان آمده بود بنابراین افراد باید از سفرهای غیرضروری به این کشور پرهیز کنند.


مردانی یادآور شد: افراد سالم از تماس نزدیک با بیماران مبتلا به آنفلوآنزا پرهیز کنند و اگر این افراد برای مراجعه به مراکز درمانی از منزل خارج می شوند، سعی کنند از ماسک استفاده کنند یا با دستمال کاغذی در حین عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند.
به گفته این پزشک، شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون به ویژه برای بیماران و پس از عطسه و سرفه ضروری است و محلول های ضدعفونی کننده در این زمینه موثر هستند.


مردانی افزود: افراد سالم از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خود پرهیز کنند زیرا راه غیر مستقیم انتقال بیماری از این طریق است.
عضو کمیته کشوری پیشگیری از آنفلوآنزا تصریح کرد: بیماران مبتلا به آنفلوآنزا باید از حضور در اماکن شلوغ و تماس با سایر افراد دوری کنند و در صورت در دسترس نبودن ماسک به تعداد کافی می توان از دستمال ضخیم یا ماسک های چندبار مصرف پارچه ای که به طور کامل جلو بینی و دهان را می پوشاند، استفاده کرد.
مردانی اظهار داشت: مصرف فراوان مایعات خوراکی و استراحت در بستر برای بیماران ضروری است و باید تحت نظر پزشک باشند.


بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آنفلوآنزا هنوز در کشور وجود دارد و تعداد مبتلایان به بیش از دو هزار نفر رسیده است.
بیشترین موارد بیماری های تنفسی شدید از جمله آنفلوآنزا مربوط به استان های کرمان و قزوین بوده است و استان های تهران، اصفهان، خراسان شمالی، همدان، زنجان، گیلان و البرز در رتبه بعدی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha