عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متأسفانه بودجه حوزه سلامت پایین‌تر از اولویت دهم كشور قرار گرفته است ضمن متولی بودجه های سلامت به جای وزارت بهداشت، وزارت رفاه تعیین شده كه اشتباه است.

سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متأسفانه بودجه حوزه سلامت پایین‌تر از اولویت دهم كشور قرار گرفته است ضمن متولی بودجه های سلامت به جای وزارت بهداشت، وزارت رفاه تعیین شده كه اشتباه است.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بودجه سلامت امسال هنوز مشخص نشده است كه دقیقاً در كدام اولویت اول، دوم و سوم قرار دارد ولی آنچه كه ما متوجه شده‌ایم حوزه سلامت پایین تر از اولویت دهم قرار گرفته است.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم تا مشخص شود بودجه سلامت در كدام اولویت قرار دارد و در این راستا باید متولی بودجه حوزه سلامت از وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل شود چرا كه تمام كارها در حوزه سلامت در وزارت بهداشت صورت می‌پذیرد و باید متولی اصلی وزارت بهداشت باشد.

نظری‌مهر تصریح كرد: باید متولی اصلی بودجه سلامت در این راستا وزارت بهداشت معرفی شود زیرا در حال حاضر دوگانگی به وجود آمده است كه باید برطرف شود و گرنه مشكلاتی كه در سال‌های قبل وجود داشت باقی خواهد ماند و این از نظر عدالت چندان سازگاری ندارد.

نماینده مردم كردكوی، تركمن و بندرگز در مجلس در پاسخ به این پرسش كه بودجه نهایی چه زمانی در مجلس به تصویب می‌رسد، خاطرنشان كرد: بودجه در طول یك ماه اخیر اعلام خواهد شد اما آنچه خیلی مهم است كه باید از طرف دولت صورت پذیرد مشخص شدن تصدی‌گری است و آن چیزی كه ما نمایندگان مجلس مطالبه داریم می‌خواهیم این مسئله متولی بودجه حوزه سلامت حل شود و وزارت بهداشت متولی بودجه حوزه سلامت شود تا كارها روی روال خودش قرار گیرد و گرنه تا ثریا می رود دیوار كج.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha