مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری های منتقل شونده از راه غذا به یک مسئله مهم بهداشتی تبدیل شده و به میزان زیادی با استفاده از آنتی بیوتیک ها در صنایع دامپروری مرتبط است.

سلامت نیوز : مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری های منتقل شونده از راه غذا به یک مسئله مهم بهداشتی تبدیل شده و به میزان زیادی با استفاده از آنتی بیوتیک ها در صنایع دامپروری مرتبط است.
 
به گزارش سلامت نیوز  به نقل از مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به علت اندازه بزرگتر و پیچیدگی دامداری ها مدرن، موانع زیادی بر سر راه استفاده دقیق و حساس آنتی بیوتیک ها وجود دارند.
بنابر این گزارش، باکتری های منتقل شونده از راه غذا، پاتوژن های فرصت طلب، باکتری هایی که دارای ژن های مقاومت آنتی بیوتیکی یکسان و مکانیسم های انتقال ژن مشابه بین میکروفلور انسانی و حیوانی ، از جمله باکتری هایی هستند که در حیوانات به آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند.
این گزارش اضافه می کند، در حال حاضر بروز مقاومت آنتی بیوتیکی در صنایع دامپروری و دامپزشکی به میزان بالایی گزارش شده است که عفونت های گوارشی، تنفسی و پوستی، آبسه ها و عفونت های استخوانی مهمترین بیماری های عفونی دامی به شمار می روند.
بنابر اعلام مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی، در طی 5 سال گذشته بیش از یک میلیون تن آنتی بیوتیک در بیوسفر رها شده است و در حدود 50 درصد از این مقدار در مصارف دامی و کشاورزی استفاده شده است.
این گزارش حاکیست، بسیاری از پاتوژن های منتقل شونده از طریق غذا و باکتری های فرصت طلب، می توانند در غذای حیوانات رشد کرده و بدین طریق وارد گوشت، محصولات لبنیاتی و حتی سبزیجات تازه ( زمانی که با کودهای حیوانی تغذیه می شوند) شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha