در طول روز، چه ترکیبی از مواد مغذی را به بدنتان برسانید، مهم است. اما مهم‌تر این است که چه ماده غذایی را هم‌زمان با چه خوراکی مصرف کنید.

غذاهایی که باید با هم مصرف کنید

سلامت نیوز:در طول روز، چه ترکیبی از مواد مغذی را به بدنتان برسانید، مهم است. اما مهم‌تر این است که چه ماده غذایی را هم‌زمان با چه خوراکی مصرف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر می‌خواهید بدانید که انتخاب ترکیب درست، چه تاثیری بر بدنتان می‌گذارد، ادامه این مطلب را بخوانید. فهرستی که در ادامه آورده‌ایم، به شما برای درست ترکیب‌کردن موادغذایی کمک می‌کند.

تخم‌مرغ آب‌پز با سالاد
مصرف تخم‌مرغ آب‌پز همراه با سالاد، تنها راهی برای دریافت میزان بیشتر پروتئین نیست. محققان می‌گویند چربی موجود در زرده تخم‌مرغ، به بدن شما برای جذب بهتر کاراتئونیدها یا همان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سبزیجات کمک می‌کند.
 
سیب‌زمینی سرخ‌شده با سبزیجات
اگر سیب‌زمینی سرخ‌شده را در یک ظرف و سبزیجات را در ظرف دیگر قرار دهند، بعید است که دومی را انتخاب کنید. اما چه اشکالی دارد هر دو آن‌ها را با هم میل کنید؟ همراه‌کردن موادغذایی سالم و کم‌کالری، با غذاهای محبوب اما ناسالم، ایده خوبی است. شما با این روش، میزان کمتری سیب‌زمینی سرخ‌شده می‌خورید، به بدنتان با خوردن سبزیجات بخار‌پز فایده‌های بسیاری می‌رسانید و لذت خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده محبوبتان را هم می‌چشید.
 
روغن زیتون با کلم بروکلی
شاید مصرف چربی‌های غیراشباع برای قلبتان مفید باشد، اما نمی‌توانید انکار کنید که این چربی‌ها کالری بالایی هم دارند. از طرف دیگر، سبزیجاتی مثل بروکلی، میزان زیادی از ویتامین‌های محبوب در چربی مثل A،E،K  و D را در خود جا داده‌اند و اگر این سبزیجات را با چربی‌های سالم مصرف کنید، به جذب بهتر آن‌ها کمک می‌کنید.
 
ماست با گردو
مصرف موادغذایی حاوی ویتامین Dبه بدن شما خدمت بزرگی می‌کند. استخوان‌هایتان تقویت می‌شوند، قلبتان سالم می‌ماند و حتی خلق‌وخویتان هم بهتر می‌شود. اگر گردو را با ماست مصرف کنید، چربی‌های موجود در این مغز، به جذب بهتر ویتامین D موجود در ماست کمک خواهد کرد.
 
ماهی با اسفناج
ماهی‌های چرب سرشار از ویتامین Dهستند و اسفناج یکی از سبزیجات سرشار از منیزیم است. محققان می‌گویند همراه‌شدن منیزیم و ویتامینD به جذب بهتر آن کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان کولن را هم کاهش می‌دهد.
 
زردچوبه با فلفل سیاه
اگر قصد اضافه‌کردن زردچوبه به غذایتان را دارید، مقداری فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید. در فواید فراوان فلفل سیاه تردیدی نیست، اما بد نیست بدانید ترکیب‌شدن فلفل سیاه با زردچوبه، راهی عالی برای جذب بهتر ترکیبات ضدسرطان زردچوبه است.
 
سس گوجه با اسفناج
اسفناج سرشار از آهن است و اگر میانه‌ای با گوشت ندارید، باید به مصرف هرروزه آن عادت کنید. البته از آنجا که آهن موجود در منابع گیاهی به‌سادگی جذب نمی‌شود، باید اسفناج را همراه با گیاهان حاوی ویتامین C مصرف کنید. گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است.
 
پسته با کشمش
فیبر، ویتامین و موادمعدنی موجود در پسته، تنها بخشی از دلایلی است که انگیزه شما برای مصرف آن را بالا می‌برد. محققان می‌گویند، مصرف هم‌زمان پسته و کشمش به تنظیم متابولیسم بدن و کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک می‌کند. چربی پسته، قندخون شما را تنظیم می‌کند و نگرانی‌تان برای واردشدن شیرینی کشمش به بدن را کاهش می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha