سلامت نیوز : احتمال ابتلا به تنبلی چشم در كودكانی كه نارس متولد شده اند، نسبت به سایر كودكان 30 درصد بیشتر است و كودكان نارس باید تحت معاینه پزشك قرار گیرند.

 در حال حاضر شیوع تنبلی چشم در جهان 5/2 تا 3 درصد است كه شیوع این اختلال در گروه سنی 4 تا 6 سال در كشور 4/1 درصد است.

بنابراین گزارش تنبلی چشم شایع ترین علت نابینایی یك چشمی در افراد زیر 20 سال است و درمان كامل تنبلی چشم بسیار مشكل بوده و پس از تشخیص بیماری، پیگیری درمان تا بهبودی كامل دو چشم تا سن 10 سالگی ضروری است.

این گزارش اضافه می كند در درمان تنبلی چشم، هرچه سن كودك كمتر باشد شانس درمان بیشتر و مدت درمان كوتاه تر می شود و هرچه درمان چشم تنبل دیرتر شروع شود، احتمال بدست آوردن بینایی كامل كمتر می شود.

گفتنی است، بهترین سن برای درمان تنبلی چشم قبل از 5 سالگی است كه بستن چشم، استفاده از عینك، انجام جراحی و تمرینات چشمی  از جمله روش های درمانی برای جلوگیری از تنبلی چشم است.

این گزارش حاكیست بهترین درمان تنبلی چشم، بستن چشم سالم است تا چشم تنبل وادار به فعالیت شود و با تمرین دیدن،‌ تنبلی آن برطرف شود. دوره زمانی بستن چشم در كودكان متفاوت بوده و مدت آن از چند هفته تا چند ماه  است كه این دوره را متخصص تعیین می كند.

بر اساس این گزارش، با توجه به میزان تنبلی چشم، مدت زمان بستن معمولاً بین 2 تا 6 ساعت در روز، متغیر است هرچه میزان تنبلی بیشتر باشد مدت بستن چشم سالم بیشتر خواهد بود و والدین باید مطابق دستور متخصص عمل كنند و نباید سعی كنند كه چشم سالم را بیشتر از زمانی كه پزشك تشخیص داده است، بسته نگه دارند./203/204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha