شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 26414

یک متخصص شیمی مواد غذایی با بیان اینکه یک سوم انرژی بدن در طول روز از طریق مصرف صبحانه تامین می‌شود، گفت: مصرف کاکائو در شیر و یا هر فرآورده دیگری در وعده صبحانه، جذب کلسیم در بدن را به‌ خطر می‌اندازد.

سلامت نیوز : یک متخصص شیمی مواد غذایی با بیان اینکه یک سوم انرژی بدن در طول روز از طریق مصرف صبحانه تامین می‌شود، گفت: مصرف کاکائو در شیر و یا هر فرآورده دیگری در وعده صبحانه، جذب کلسیم در بدن را به‌ خطر می‌اندازد.

دکتر مهران محسنی در گفت وگو با ایسنا ، مصرف صبحانه کامل را زمینه‌ساز مصرف ناهار متعادل و شام متعادل‌تر عنوان کرد و افزود: صبحانه کامل صبحانه‌ای است که در آن از گروه غلات، حبوبات، میوه‌جات، لبنیات و البته چربی‌ها به میزان کم استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشكده داروسازی زنجان با اشاره به استفاده از تنوع غذایی در وعده صبحانه، خاطرنشان کرد: نوشیدن آب میوه‌ها در وعده صبحانه موجب جذب میزان قابل ‌توجهی از ویتامین‌ها می‌شود که متاسفانه مصرف آب میوه‌ در وعده صبحانه ایرانی‌ها جایگاه ثابتی ندارد.

محسنی در ادامه پرهیز از مصرف مواد‌غذایی پرچرب مانند سوسیس و کالباس و یا کله‌پاچه در وعده صبحانه افرادی که دارای اضافه وزن هستند را تاكید كرد و یادآور شد: در مورد کودکان هم توصیه می‌شود که از این نوع مواد غذایی به میزان کم استفاده شود و یا اینکه حتی‌المقدور استفاده نشود.

این متخصص شیمی مواد غذایی، مصرف صبحانه کامل به‌ ویژه در کودکان را موجب کاهش خطر چاقی دانست و افزود: علاوه بر آن، مصرف صبحانه در کودکان مانع از پرخاشگری آنها نیز می‌شود و افزایش سطح ایمنی، یادگیری، خصوصیات روحی و روانی و رشد كودكان را در پی خواهد داشت.

محسنی با اشاره به اینکه 90 درصد لبنیات مصرفی در وعده صبحانه جذب می‌شود، گفت: غلات نیز با افزایش تدریجی گلوگز خون میزان قند خون را تا ظهر و زمان مصرف ناهار، به ‌تدریج افزایش داده و مانع از افت قند خون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha