شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 26415

امگا 3 نقش مهمی در سلامت استخوان ها و مفاصل دارد و كمبود آن با افزایش بروز و شدت پوكی استخوان مرتبط است.

سلامت نیوز : امگا 3 نقش مهمی در سلامت استخوان ها و مفاصل دارد و كمبود آن با افزایش بروز و شدت پوكی استخوان مرتبط است.

دكتر سید علی كشاورز مدیر گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشكی تهران  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دوران یائسگی و كهنسالی، مصرف امگا 3 باعث به حداقل رساندن تحلیل استخوانی می شود كه مهم ترین منابع امگا 3، ماهی های چرب و اقیانوسی مانند ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی آزاد و شاه ماهی بوده كه در پیشگیری و درمان مشكلات استخوانی بسیار مؤثر است.

وی افزود: پوكی استخوان یا استئوپروز یك ناهنجاری استخوانی است كه در آن توده استخوانی كاهش می یابد كه افزایش سن،‌ ضعف، شكستگی استخوان ها، خمیدگی پشت و كوتاه شدن قد از نشانه های ابتلا به این بیماری است.

به گفته دكتر كشاورز، رعایت رژیم غذایی مناسب، فعالیت ورزشی مناسب، دوری از عوامل تشدید كننده افزایش پوكی استخوان و ارزیابی های لازم برای تعیین میزان تراكم استخوانی، بهترین روش برای پیشگیری از پوكی استخوان است.

مدیر گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به این كه تغذیه مناسب از روش های مؤثر برای پیشگیری از پوكی استخوان است، گفت: دریافت كافی منابع كلسیم نقش موثری در اجزای اصلی سازنده استخوان دارد و مواد لبنی هم از منابع خوب كلسیم هستند و دركنار مواد لبنی، سبزیجات برگ سبز تیره، انواع كلم ها، كنجد، بادام و حبوبات از دیگر منابع كلسیم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha