یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 264180

محققان دریافتند که حشرات و میکروب های همراه آن ها یک منبع غنی و ناشناخته برای تولید انواع آنتی بیوتیک هستند.

شناسایی منبع جدید آنتی بیوتیک

سلامت نیوز: محققان دریافتند که حشرات و میکروب های همراه آن ها یک منبع غنی و ناشناخته برای تولید انواع آنتی بیوتیک هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، تا کنون محققان برای تولید انواع آنتی بیوتیک ها، عمدتا از باکتری های موجود در خاک استفاده می کردند. اما به نظر می رسد ظرفیت این منبع مهم آنتی بیوتیک به پایان رسیده و هر روز بر تعداد پاتوژن های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک های موجود افزوده می شود.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،اکنون محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون با آزمایش روی 1400 حشره که از مناطق مختلف آمریکای شمالی و جنوبی گردآوری شدند، توانستند میکروب هایی را شناسایی کنند که در بدن حشرات زندگی می کنند و توانایی آن ها در مقابله با برخی از متداولترین و خطرناک ترین پاتوژن های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک بسیار بهتر از عملکرد باکتری های موجود در خاک است.


محققان برای این منظور آزمایشات خود را حدود 50 هزار بار تکرار کردند تا قابلیت های هر میکروب را در جلوگیری از رشد 24 نوع قارچ و باکتری مختلف بررسی کنند.
محققان در نوعی مورچه موسوم به قارچکار نوعی آنتی بیوتیک یافتند که ان را سیفومایسین نامیدند. این آنتی بیوتیک در آزمایشات اولیه روی قارچ هایی که در برابر سایر انواع آنتی بیوتیک ها مقاوم بودند، به خوبی عمل کرد و در موش ها بدون ایجاد هرگونه عوارض جانبی سمی، توانستند عفونت قارچی را درمان کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha