پزشكان آمریكایی تاكید كردند كه پیاده‌روی بهترین و سودمندترین فعالیت برای بیماران مبتلا به پاركینسون است.

سلامت نیوز : پزشكان آمریكایی تاكید كردند كه پیاده‌روی بهترین و سودمندترین فعالیت برای بیماران مبتلا به پاركینسون است.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید نشان داده است بیمارانی كه از دستگاه تردمیل و با سرعتی متعادل و آرام استفاده می‌كنند اغلب بیشتر از بیمارانی كه ورزش و دویدن سریع را انتخاب می‌كنند، سود می‌برند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، دكتر لیزا شولمن متخصص و كارشناس دانشكده پزشكی دانشگاه مری‌لند و دستیارانش در مطالعات خود روی 67 بیمار مبتلا به پاركینسون كه به طور اتفاقی انتخاب شده بودند، بررسی كردند.

از این بیماران خواسته شد كه در گروه‌های مختلف، فعالیت‌های متفاوتی را انجام دهند مثلا برخی از تردمیل با سرعت پایین استفاده كردند و برخی تمرینات شدیدتر و سریعتر انجام دادند.

این متخصصان دریافتند در حالی كه تمام انواع تمرینات برای این بیماران مفید بود اما معلوم شد بیشترین تاثیر مثبت نصیب بیمارانی می‌شود كه پیاده‌روی با سرعت آرام‌تر و شدت كمتر را انتخاب كرده‌اند و این بیماران از تمرینات خود بیشترین سود را می‌برند.

بیماری پارکینسون یك بیماری پیشرونده است به این معنی که علائم و نشانه‌های آن به مرور زمان بدتر می‌شوند. هر چند که بیماری پارکینسون در نهایت منجر به ناتوانی می‌شود اما اغلب به طور آهسته پیشرفت می‌کند و بسیاری از بیماران حتی بعد از تشخیص بیماری می‌توانند سال‌های زیاد، زندگی مفیدی داشته باشند.

بیماری پارکینسون یک بیماری نورولوژی یعنی مربوط به دستگاه عصبی است که بر روی مغز و سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. مشکل اصلی که بیماران مبتلا به پارکینسون دارند عدم کنترل حرکات بدن است.

بیماری پارکینسون به علت کاهش تولید دوپامین در بدن رخ می‌دهد. دوپامین یک نوع واسطه عصبی شیمیایی است که به انتقال پیام از سلول‌های عصبی کمک می‌کند.

دوپامین درانتقال فرمان از مغز به ماهیچه‌ها جهت کنترل مستقیم حرکات بدن بسیار موثر است و همچنین بخشی از مراحل حرکت عضلات صاف و عدم لرزش آنها را كنترل می‌كند.

این‌ بیماری‌ در حال‌ حاضر جزو بیماری‌های علاج‌ناپذیر‌ محسوب‌ می‌شود ولی علایم‌ آن‌ با درمان‌ قابل‌ تسکین‌ یا کنترل‌ است‌. این‌ بیماری‌ طول‌ عمر را چندان‌ کاهش‌ نمی‌دهد. تحقیقات‌ علمی‌ روی علل‌ و درمان‌ این‌ بیماری‌ ادامه‌ دارد و این‌ امید وجود دارد که‌ درمان‌های‌ موثر و شفابخشی برای آن ارائه شود.

این یافته‌ به طور مفصل در شصت و سومین نشست سالانه آكادمی نورولوژی آمریكا در هونولولو ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha