یک فعال محیط‌زیست گفت: سبزیجاتی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند در صورت مصرف توسط انسان می‌تواند مواد آلوده را به بدن منتقل کنند.

شستشو مانع انتقال مواد آلوده در سبزیجات به انسان نیست

سلامت نیوز: یک فعال محیط‌زیست گفت: سبزیجاتی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند در صورت مصرف توسط انسان می‌تواند مواد آلوده را به بدن منتقل کنند.

به گزارش سلامت نیو به نقل از آنا،محمدحسن امامی  در خصوص آبیاری میوه‌جات و سبزیجات با فاضلاب اظهارکرد: برخی مطالعات نشان می‌دهد سبزی و صیفی‌جاتی همچون هویج، کاهو، گوجه‌فرنگی، کلم، لوبیا، پیاز و سیب‌زمینی در صورتی‌که با فاضلاب آبیاری شوند فلزات سنگین در درون آنها نفوذ کرده و تبدیل به بخشی از ساختار ارگانیک آنها می‌شود.

وی افزود: نفوذ موادی که از فاضلاب به درون این سبزیجات و صیفی‌جات وارد می‌شود در صورت استفاده قابلیت انتقال به انسان را داشته و فلزات سنگین موجود در آن با شستشو از بین نمی‌رود.

این فعال محیط‌زیست ادامه داد: در صورت مصرف این گیاهان و سبزیجات، فلزات سنگین در بافت گیاه در بدن انسان نفوذ کرده و جزئی از بدن انسان می‌شود.

امامی در پایان گفت: مطالعات انجام شده تأثیر فاضلاب بر گیاهان و انتقال آن به انسان از طریق مصرف را اثبات می‌کند ولی تأثیر این آبیاری با فاضلاب بر میوه‌ها و انتقال آن تاکنون اثبات نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha