سلامت نیوز : چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشاركت انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و كشورهای عرب 13 تا 16 اردیبهشت ماه در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد علی زرگر رییس این كنگره با اعلام خبر فوق افزود: هدف از برگزاری این كنگره به روز رساندن دانش متخصصان و پزشكان نسبت به آخرین دستاوردهای بخش‌های تحقیقاتی مجامع علمی ایران در رشته‌های مرتبط به منظور معرفی در عرصه خارج از ایران و نیز بهره‌مندی از جدیدترین دستاوردهای پزشكی در سطح بین‌المللی است.

وی افزود: كنگره امسال با محوریت اورولوژی زنان و كودكان برپا می‌شود و در حوزه بیماری‌های زنان، مباحثی همچون بی اختیاری ادرار، جراحی‌های لگن و ... و در حوزه اورولوژی كودكان، ناهنجاری‌های مادرزادی و پره نتال (بیماریهای دوران جنینی) مطرح خواهد شد.

به گفته دكتر زرگر در چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران، مباحث پیوند كلیه، تروماها (صدمات) دستگاه ادراری، آندرولوژی (ناباروری مردان، عقیمی، اختلالات جنسی و ..) و جراحی ترمیمی ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه تومورهای مثانه، كلیه و پروستات جزء شایع‌ترین تومورهای دستگاه‌های اداری و كلیه به شمار می‌رود، خاطرنشان ساخت: در این میان سرطان مثانه در ایران به دلیل استفاده از سیگار و تریاك از شیوع بالاتری برخوردار است كه یكی از مباحث كنگره امسال به این موضوع اختصاص دارد.

رییس چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: ضروری است با اطلاع رسانی مناسب به مردم آنان را از نشانه‌های ابتلا به سرطان مثانه آگاه سازیم كه طی چهار سال گذشته با نام گذاری روز سلامت مردان در هفته اول اسفند ماه و شناسایی مبتلایان به سرطان‌های دستگاه ادراری و دیگر بیماریهای اورولوژی، شانس بقای این افراد افزایش یافته است.

وی با تاكید بر ضرورت حساسیت افراد نسبت به تغییر رنگ ادرار خود یادآور شد: تغییر رنگ ادرار با خوردن غذاهای رنگی و مواردی همچون لبو تغییر نمی‌یابد و قرمز شدن رنگ ادرار زنگ خطری برای ابتلا به سرطان مثانه به شمار می‌رود.

دكتر زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت رشته پرستاری در اورولوژی و لزوم تعامل پرستاری با رشته اورولوژی، همزمان با برپایی این كنگره پنجمین كنگره پرستاری اورولوژی ایران نیز 14 و 15 اردیبهشت ماه برپا می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه تجهیزات و لوازم پزشكی در كنار این كنگره خبر داد كه به ارایه آخرین فناوری‌های رشته اورولوژی خواهد پرداخت.

در چهاردهمین كنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران، پزشكان اورولوژیست، نفرولوژیست، جراحان عمومی، زنان، متخصصان اطفال، ژنتیك، رادیولوژیست، ترمیمی، آزمایشگاهی، عفونی، پاتولوژی، غدد داخلی و روانپزشكی و نیز ایمونولوژیست‌ها و امپریولوژیست‌ها حضور خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha