شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 26424
سلامت نیوز : مصرف روزانه و متعادل شكلات در فصل بهار به ویژه شكلات هایی كه حاوی كاكائوهستند، علاوه بر كاهش میل به پرخوری و افزایش بیش از اندازه اشتها، خطر ابتلا به برخی از نارسایی مزمن را نیز كاهش می‌دهد.
عماد معصومی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد:تناسب نوع تغذیه و فصلی كه در ان قرار داریم از مهمترین نكاتی است كه توجه به ان برای سلامت بدن و پیشگیری از بروز بیماری ها و نارسایی های مربوط به تغذیه، بسیار مهم است.

وی گفت:در فصل بهار رعایت الگوهای غذایی از جمله مصرف غذاهایی كه كالری متعادلی را وارد بدن كند مهم بوده و بی توجهی به آن می‌تواند سلامت فرد را با به خطر انداخته و كیفیت زندگی او را كاهش دهد.

معصومی با اشاره به اینكه در فصل بهار باید مصرف سبزی ها، میوه ها و نوشیدنی های طبیعی را افزیش داد، تاكید كرد:علاوه بر موارد موفق، مصرف روزانه و متعادل شكلات در فصل بهار به ویژه شكلات هایی كه حاوی كاكائو هستند، میل به پرخوری و افزایش بیش از اندازه اشتها را كاهش داده و با كالری مناسبی كه دارد، از ورود بیش از اندازه كالری به بدن نیز پیشگیری كند.

وی اظهارداشت:براساس مطالعات گوناگون شكلات هایی كه حاوی كاكائو هستند در پیشگیری از برخی از نارسایی های مزمن همچون فشار خون بالا نیز موثر هستند.

معصومی یاد آور شد:البته زیاده روی در مصرف شكلات می‌تواند عوارض مختلفی بر روی بدن گذاشته و خاصیت های آن را تحت الشعاع قرار دهد،لذا شكلات باید به صورت متعادل و روزانه و البته به به میزان زیاد، مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha