رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه طب سنتی می‌تواند در تسکین بیمار و کاهش درد آن مؤثر واقع شود، گفت: تشخیص به موقع سرطان و درمان بهنگام آن در ایجاد موفقیت درمانی بسیار حائز اهمیت است.

جایگاه طب سنتی در تسکین و کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان

سلامت نیوز:رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه طب سنتی می‌تواند در تسکین بیمار و کاهش درد آن مؤثر واقع شود، گفت: تشخیص به موقع سرطان و درمان بهنگام آن در ایجاد موفقیت درمانی بسیار حائز اهمیت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا قوام‌نصیری، رئیس  انجمن رادیوتراپی آنکولوژی در پاسخ به  این سوال  من در ارتباط با تأثیر طب سنتی در درمان سرطان اظهار داشت: طب سنتی در تسکین و کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان می‌تواند مؤثر واقع شود و از  استرس بیمار بکاهد چرا که بسیاری از داروهای گیاهی آرامش‌بخش بوده و می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

وی افزود: طب سنتی درمانگر سرطان نیست و تنها می‌توانند به عنوان نوعی تسکین‌دهنده عمل کند.

 رئیس  انجمن رادیوتراپی انکولوژی تأکید کرد: تشخیص به موقع بیماری سرطان و درمان بهنگام آن سبب موفقیت بیشتر و نتایج بهتر در درمان خواهد شد و در بخشی از بیماران که تشخیص بسیار به موقع صورت گیرد حتی ممکن است نیازی به روش‌هایی همچون شیمی‌درمانی نباشد.

قوام‌نصیری گفت: شیمی‌درمانی با طب سنتی قابل مقایسه نیست و این دو مقوله ارتباطی با یکدیگر ندارند بنابر این بیماران و خانواده‌های آنها باید به این مسئله توجه داشته باشند و درمان بیمار را در نیمه رها نکرده و به توصیه‌های پزشکان در این زمینه توجه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha