شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 26425
سلامت نیوز : بیماری دیابت مشكلات بسیاری را از جمله عفونت های كلیه و مثانه و بی اختیاری ادرار برای مبتلایان ایجاد می كند و همچنین احتمال تشكیل سنگ كلیه را افزایش می دهد.
عباس بصیری،جراح كلیه و مجاری ادراری درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:بیماری دیابت همه اعصاب و عروق فرد بیمار را در برمی گیرد و می تواند مشكلات بسیاری را برای هر كدام از اعضای بدن ایجاد كند.

وی ادامه داد:كلیه و مثانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در صورت عدم كاهش قند خون و معالجه،امكان نارسایی در آنها وجود دارد.

این متخصص گفت:ممكن است مثانه بیش از حدمعمول دچار انقباض شود كه در این صورت فرد احساس می كند ادرارش به طور كامل تخلیه نشده است و به این بیماری اصطلاحا مثانه عصبی گفته می شود.

وی افزود:از دیگر مشكلات مثانه در افراد دیابتی،فلج مثانه یا عدم انقباض آن است كه بی اختیاری ادرار را به دنبال دارد.

بصیری تصریح كرد:اگر ادرار موجود در مثانه به طوركامل تخلیه نشود؛احتمال عفونت مثانه نیز وجود دارد از این رو بیماران دیابتی درصورت احساس هرگونه مشكلی دراین زمینه،باید به متخصص اورولوژیست مراجعه كند.

وی ادامه داد:تحقیقات انجام شده درایران نشان می دهد احتمال تشكیل سنگ كلیه درافراد دیابتی و مبتلا به فشار خون بیشتر از افراد عادی است و همچنین این بیماری عوارض و خطرات بیشتری را برای دیابتی ها ایجاد می كند.

این اورولوژیست گفت:بیماران دیابتی برای پیشگیری از این مشكلات و عفونت های مكرر كلیه و مجاری ادرار،باید هرسال جهت انجام تست های فعالیت كلیه به پزشك مراجعه كنند و با كنترل قند خون خود،آسیب های این بیماری را به بدن به حداقل برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha