وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: هیچ مصوبه ای را بر زمین نخواهم گذاشت و تمامی پروژه ها را به اتمام خواهیم رساند.

دفاع نمکی از برنامه هایش :هیچ مصوبه ای را بر زمین نخواهم گذاشت

سلامت نیوز:وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: هیچ مصوبه ای را بر زمین نخواهم گذاشت و تمامی پروژه ها را به اتمام خواهیم رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 15 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در دفاع از عملکرد و برنامه های خود از حمایت نمایندگان به ویژه فراکسیون ها سپاسگزاری کرد و گفت: بسیار خرسندم که پس از سال ها این توفیق را به من داد که مورد اعتماد رئیس جمهور باشم و من را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وی افزود: اولین سوال در ذهن نمایندگان این است که طرح تحول سلامت به کجا خواهد رسید؛ از افرادی که پس از انقلاب برای توسعه شاخص های سلامت تلاش کردند سپاسگزاری می کنم.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت توانست مشکلات خاصی را از دوش مردم بردارد و بنده به عنوان کسی که در سازمان برنامه و بودجه منابع مالی این طرح را هدایت می کردم به عنوان فرد معتقد به این طرح به طور قطع نقاط قوت طرح را بیش از پیش به پیش خواهم برد.

نمکی یادآور شد: بسته های حمایتی از بیماران برای کاهش هزینه های کمرشکن به ویژه هزینه های بستری، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از حمایت های بی دریغی است که در طرح ادامه خواهیم داد البته طرح دارای نقصان هایی بود که همه به آن واقف هستیم و باید به جنبه های اقتصادی طرح با نگاهی کارشناسانه تر به واکاوی بپردازیم.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد طرح را به گونه ای پیش ببریم که متخصصان اقتصاد سلامت نیز آن را بپذیرند، با اجرای قوانین بالادستی به ویژه قانون برنامه پنجم که مغفول ماند و تکالیفی که در برنامه ششم به دوش ما گذاشتید مانند تدوین راهنماهای بالینی، پزشک خانواده، سیستم ارجاع و به ویژه از همه مهم تر پرونده الکترونیک سلامت و همچنین موردی که نظام مالی پرداخت نوین است.

وی ادامه داد: در این نظام مالی فاصله طبقاتی پرداختی در نظام پرداخت بین پزشک و پرستار مرتفع خواهد شد، آنچه که در زمان وزارت قاضی زاده هاشمی به عنوان مصوبات تاسیس و ایجاد زیرساخت ها اعم از بیمارستانی، فضاهای درمانی در نقاط مختلف کشور بوده، چک های تضمینی معتبری است که در تمام شعب ما قابل خرج کردن است و به گونه ای هیچ مصوبه ای را زمین نخوا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha