تحقیقات جدید نشان می دهد فناوری گندزدایی با استفاده از اشعه ماورای بنفش (UV) تا 97.7 درصد از پاتوژن ها را در اتاق های عمل بیمارستان نابود می کند.

کاهش عفونت بیمارستانی با استفاده از نور اشعه ماورای بنفش

سلامت نیوز:  تحقیقات جدید نشان می دهد فناوری گندزدایی با استفاده از اشعه ماورای بنفش (UV) تا 97.7 درصد از پاتوژن ها را در اتاق های عمل بیمارستان نابود می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات عملکرد فناوری موسوم به PurpleSun که به منظور پاکسازی اتاق های عمل، اتاق بیماران و سایر بخش های بیمارستانی ساخته شده است، روی بیش از 3000 نمونه میکروبی که از 100 اتاق عمل موجود در سه بیمارستان واقع در نیویورک جمع آوری شده اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،بر اساس نتایج این تحقیقات، فناوری PurpleSun بخش عمده ای از پاتوژن ها را نابود کرده و قادر است خطر ابتلا به عفونت بیمارستانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این نوع عفونت میلیاردها دلار خسارت به بار می آورد و میزان مرگ و میر ناشی از آن تنها در آمریکا سالانه به 100 هزار مورد می رسد.


این فناوری دارای اجزای تاشو بوده و می تواند به طور کامل تجهیزات بیمارستانی را در بر گیرد. همچنین این فناوری مقادیر زیادی از پرتوهای UV را در فواصل زمانی 90 ثانیه ای گسیل می کند تا حداکثر کارآیی را به دست آورد.


به گفته محققان فناوری UV جایگزین روش های میکروب زدایی دستی و مواد شیمیایی نمی شود و جایگاه مستقلی در میکروب زدایی بیمارستان ها دارد. این فناوری قادر است پاکیزگی محیط را به حداکثر برساند و میزان پاتوژن هایی را که قابلیت ایجاد عفونت بیمارستانی را دارند، کاهش دهد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Infection Control منتشر شده است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha