سلامت نیوز : محققان ژاپنی اعلام كردند مقام‌های بهداشتی ژاپن باید به نمونه برداری از خون كارگران نیروگاه اتمی فوكوشیما اقدام كنند تا در صورتی كه به طور اتفاقی تحت تأثیر تشعشات قرار گرفتند بتوان آنها را درمان كرد.

به گزارش فارس، محققان اعلام كرده‌اند كه جمع آوری بانك خون برای كارگران امكان استفاده از سلول‌های بنیادین آنها برای ترمیم مغز استخوان در صورت آلودگی به تشعشعات را خواهد داد.

دكتر شوئیچی تانگوئیچی از بیمارستان توكیو و بنیاد تحقیقات سرطان ژاپن در مقاله‌ای نوشت: خطر آلودگی احتمالی در آینده به تشعشعات گذر نكرده است.

تیم‌های تحقیقاتی آماده پیوند در ژاپن و اروپا آماده هستند تا سلول‌های كاركنان این نیروگاه را جمع آوری و ذخیره كنند اما كمیسیون ایمنی اتمی ژاپن به این دلیل كه این كار ممكن است آسیب‌هایی را برای كاركنان اتمی به دنبال داشته باشد از این كار امتناع می ورزد.

به نوشته رویترز جمع آوری سلول‌ها مزیتهای فراوانی را برای سلول اهدایی در بر خواهد داشت كه نیازمند مطابقت سلول اهدایی و خطر رد آن توسط بدن پذیرنده است.

انجام این كار برای كاركنان این امكان را میسر می‌كند تا در صورت پیوند دیگر مجبور به مصرف داروهای تضعیف كننده سیستم ایمنی بدن نشوند و به این ترتیب مقاومت بیشتری در برابر عفونت داشته باشند. در صورت ابتلا به سرطان خون در آینده‌ای دورتر هم امكان استفاده از این سلول‌ها برای درمان وجود دارد.

التبه این اقدام امكان درمان در همه شرایط را فراهم نمی‌كند و اگر تشعشعات به روده، پوست یا ریه آسیب برسانند مشكلات ناشی از آن با اهدای سلول حل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha