لطفا تشریف بیاورید یک روز مهمان ما در دیدن این صحنه‌ها باشید. تخلیه ایمپاکشن مدفوع بیمار ‌که یکماه نتوانسته دفع داشته باشد . رفع انسداد از بیماری که دچار پیچش روده بوده است. خارج کردن روده گانگرنه بیماری که روده اش به علت پیچ یا انسداد سیاه شده است .

آقای رئیس جمهور بردن بیمار به دستشویی کار لوکسی است یک روز میهمان ما برای دیدن باقی صحنه ها باشید

سلامت نیوز-*دکتر غلامرضا زمانی: همه حرف‌های شما قبول. گیرم در کشور خارج همه آن کارها انجام می‌شود. جراح تزریقات و پانسمان انجام می‌دهد به قول شما خودش زخم بیمارش را می‌شوید، خودش امپول می‌زند، گچ بیمارش را باز می‌کند، دست بیمارش را می‌گیرد و به دستشویی می‌برد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری پزشکان و قانون،اولا مگر از دید شما اینها برای پزشکان و مخصوصا جراحان کسر شان است؟ مگر پرستاران که این کارها را انجام می‌دهند در رتبه دون هستند؟ مگر خودتان نفرمودید این‌ها که کاری ندارد، یعنی مهارت و سوادی لازم ندارد.

آیا متوجه شدید با این حرفهایتان به خیل عظیم همکاران ما در تیم درمان یعنی پزشکان و پیراپزشکان توهین کردید؟ طبق فرمایش شما اولا وجود آنها ضرورتی ندارد و کارشان کم‌اهمیت است و خود پزشکان این کارها را انجام دهند.

ثانیا آنها برای کسب این مهارتها سالها درس می‌خوانند و دوره می‌بینند. ثالثا آیا می دانید این کارها در سیستم پزشکی اصلا نه کسر شان هستند و نه کم ارزش، بلکه این کارها جزو شرح وظایف گروه دیگری از همکاران است و اگر جراح این کار را انجام نمی‌دهد از باب احترام به همکارانش و حفظ جایگاه اوست نه از باب کسر شان خودش.

اگر نمی دانید بدانید که انجام تزریقات و امپول زدن و تعویض پانسمان و باز کردن گچ جزو امور لوکس در پزشکی است و در جای خودش پزشکان ما هم انجام می‌دهند و افتخار هم می‌کنند و اگر کاری را شما ندیده‌اید که انجام شود، دلیل بر انجام ندادن نیست.

علت این است که شما افتخار نداده‌اید که عمل جراحی شما در دست پزشک ایرانی انجام شود. شما هم مثل خیلی‌ها دوست داشته‌اید سلامتی خود را به دست فرنگی‌ها بدست بیاورید تا آنها دست شما را بگیرند و تا دستشویی مشایعت نمایند.

اما اگر نمی‌دانید بدانید کلا ذات جراحی و پزشکی با آنچه از نظر شما دون است و به قول شما این که کاری ندارد عجین است تزریق و شستشوی زخم و سر و کار داشتن با ادرار و مدفوع بیمار جزئی از کار جراحی است .

لطفا تشریف بیاورید یک روز مهمان ما در دیدن این صحنه‌ها باشید. تخلیه ایمپاکشن مدفوع بیمار ‌که یکماه نتوانسته دفع داشته باشد . رفع انسداد از بیماری که دچار پیچش روده بوده است. خارج کردن روده گانگرنه بیماری که روده اش به علت پیچ یا انسداد سیاه شده است .

شستشوی شکم بیماری که بعد صرف غذای سنگین چاقو به شکمش اصابت کرده است . پای دیابتی با عفونت قانقاریایی که نیاز به قطع شدن دارد و دبریدمان عفونت گانگرن فوریه در ناحیه ژنیتال و اطراف سیستم دفعی با انتشار به پشت و جدار شکم.

آنجا خواهید فهمید که پزشکی و جراحی چیست و آنچه بر زبان راندید چقدر پیش پا افتاده بود.

یک روز هم تشریف بیاورید با هم بیماران را ویزیت کنیم. آنجا که بیمار بعد عمل با شرم جواب پزشک را می دهد که دفع گاز داشته یا مدفوع داشته یا بیمار نارسایی حاد کلیه که ادرار کرده است.

پزشک از شنیدن خبر خوش دفع گاز و دیدن کیسه ادرار بیمار که پر شده چه شوقی می‌کند و بعد از احیا بیمار پریتونیت با چه اشتیاقی به برقرار شدن جریان ادرار در لوله ادرار نگاه می کند انگار که بهترین مدالها را از دست بالاترین مقام اجرایی کشور دریافت داشته است.

بعید می‌دانم شما به عمرتان اینگونه ذوق زده شده باشید. با این وصف بردن بیمار به دستشویی کار خیلی لوکسی به حساب می‌آید.

اما لطفا بی انصاف نباشید وجدانا آیا آنجا که رفتید تعرفه خدمات پزشکی و زمان پرداخت حقوق و دستمزد پزشکان را هم پرسیدید و با کشوری که جنابعالی شخص اول اجرایی هستید مقایسه فرمودید؟

*متخصص جراحی عمومی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha