سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 264326

یکی از مراحل حساس زندگی، مرحله‌ای‌ست که دختر و پسر به قصد آشنایی ازدواج با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و در خلال این ارتباط تا حدودی همدیگر را می‌پسندند. بعد از آن، شناخت عمیق و جدی‌تر می‌شود. اما در این بین باید به نکاتی توجه کنند تا به عبارتی نه سیخ بسوزد و نه کباب!

مراحل آشنایی پیش از ازدواج چیست؟

سلامت نیوز: یکی از مراحل حساس زندگی، مرحله‌ای‌ست که دختر و پسر به قصد آشنایی ازدواج با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و در خلال این ارتباط تا حدودی همدیگر را می‌پسندند. بعد از آن، شناخت عمیق و جدی‌تر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، اما در این بین باید به نکاتی توجه کنند تا به عبارتی نه سیخ بسوزد و نه کباب!

1-اولین نکته این است که افراد باید هیجانات خود را کنترل کنند. اگر از آن طرف بوم بیفتید محافظه‌کار می‌شوید و اجازه نمی‌دهید کسی به شما زیاد نزدیک شود و اگر هم زیادی جوگیر شوید ناگهان خودتان را در باتلاق عاشق شدن کاذب می‌بینید. راه را برای بازگشت باز بگذارید و این را بدانید در مرحله ارزیابی هستید و اگر نخواستید، می‌توانید برگردید و هیچ تعهدی بر مبنای همیشه بودن‌تان وجود ندارد.

2-در این پروسه آشنایی، نه آنقدر وقت را تلف کنید که ناگهان چشم باز کنید و ببینید کلی از عمرتان رفته و نه آن‌قدر عجله کنید که بعدتر پشیمان شوید. همه چیز باید دقیق بررسی شود و این بررسی تنها با معاشرت سازنده و اصولی میسر است. معاشرتی که در آن اطلاعاتی رد و بدل شود که بعدتر بتوانید با استفاده از آن یک تصمیم درست و عاقلانه بگیرید.

3-دلتان برای کسی نسوزد. ما گاهی بیشتر ضربه‌ها را از رودبایستی‌ها می‌خوریم. اگر در اواسط آشنایی متوجه شدید، فرد مقابل برایتان مطلوبیت چندانی ندارد دلسوزی نکنید. قرار نیست برای خوشبخت کردن و راضی نگه داشتن کسی، خودمان را بدبخت کنیم.

4-از هدفی که دارید غافل نشوید. هدف در این بین تنها آشنایی است. از این آشنایی می‌توان لذت برد. اما این لذت بردن نباید جوری باشد که تماماً به خوشگذرانی منتهی شود و از اصل دور شود. این نکته را فراموش نکنید که اگر هدف خوش گذراندن باشد، نمی‌توانید آن‌چنان که باید و شاید طرف مقابل را بشناسید.

5-از اینکه با فرد مقابل‌تان اختلاف نظر داشته باشید، نترسید. وجود اختلاف نظر در روابط، طبیعی و انکار نشدنی‌ست. اگر دیدید که طرف مقابل‌تان با تمام نظرات شما موافق است، کمی به این ارتباط شک کنید. اگر در رابطه‌ای اختلاف نظر وجود نداشت، بدین معنی‌ست که یک نفر حرف خودش را نمی‌زند و برای رد و طرد نشدن با هر نظری از جانب فرد مقابلش، موافقت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha