شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 26433
سلامت نیوز : مدیركل دامپزشكی استان كرمان گفت: موارد جدیدی از بیماری تب برفكی با سویه‌های جدید در كشورهای شرقی به ویژه پاكستان گزارش شده است.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان كرمان غلامرضا زیدآبادی اظهار داشت: طی گزارشات موجود و بررسی‌های صورت گرفته و تائید شده، موارد جدیدی از بیماری تب برفكی با سویه‌های جدید در كشورهای شرقی به ویژه پاكستان گزارش شده است.
زیدآبادی تصریح كرد: با توجه به احتمال ورود دام قاچاق از سمت كشورهای مذكور به كشور و در نهایت ورود به استان كرمان احتمال شیوع آن طی ماه‌های آتی وجود دارد.
وی ضمن هشدار به دامداران به ویژه عشایر كه در حال كوچ از مناطق گرمسیر به مناطق سردسیر مانند بافت، بردسیر و سیرجان هستند، افزود: ما خواستار مراجعه این دامداران به دامپزشكی شهرستان‌ها هستیم تا انجام عملیات مایه‌كوبی در مواردی كه طی زمستان سال گذشته انجام نشده، صورت گیرد.
زیدآبادی با اشاره به علائم كلینیكی شدید همچون لنگش، وجود تاول در دهان و پستان و افت شدید تولید در این بیماری گفت: به دلیل اینكه یكی از اصلی‌ترین دلایل شیوع بیماری ورود دام‌های با هویت و منشأ ناشناس به دامداری‌ها است، از تمام دامداران درخواست می‌شود از ورود هرگونه دام به واحدهای خود بدون هماهنگی دامپزشكی خودداری كنند.
مدیركل دامپزشكی استان كرمان در پایان اذعان داشت: ورود خودروهای آلوده، تردد افراد غیرمرتبط، حمل غیربهداشتی كود، ورود حیوانات حامل ویروس و ابزارآلات آلوده در شیوع این بیماری تأثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha