هر فردی که می‌داند باید برای زندگی‌اش هدف گذاری داشته باشد، مثل مسافری است در زندگی که در نهایت می‌داند جایی برای رفتن دارد و سرگردان نخواهد ماند.

چه چیزهایی مانع هدف گذاری برای زندگی می‌شوند؟

سلامت نیوز:هر فردی که می‌داند باید برای زندگی‌اش هدف گذاری داشته باشد، مثل مسافری است در زندگی که در نهایت می‌داند جایی برای رفتن دارد و سرگردان نخواهد ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،فردی که برای زندگی‌اش هدف گذاری دارد، فردی‌ست که معنایی برای زندگی‌اش یافته است. هدف گذاری، قدرتی به فرد می‌بخشد که می‌تواند از پس ِ بسیاری از موانع زندگی برآید و همچنان رو به جلو، حرکت کند.هدف گذاری در زندگی، سعی و تلاش برای رسیدن به آن است.

هر آنچه که شما را به سمتش می‌کشد و ذهنتان را درگیر می‌کند و هنگامیکه به آن فکر می‌کنید احساس رضایت به شما دست می‌دهد، همان هدفی است که بایستی برایش هدف‌‌‌ گذاری کنید. این همان چیزی است که دوست دارید در آینده به آن برسید، و بایستی برایش انرژی بگذارید.

چه چیزهایی مانع هدف گذاری می‌شوند؟

ما در زندگی تحت تاثیر خیلی چیزها قرار می‌گیریم. یکی از چیزهایی که به شدت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اتفاقاتی است که در گذشته به وقوع پیوسته است. ما به میزان زیادی تحت تاثیر گذشته‌مان هستیم. اما بایستی بدانیم رخدادهای ناگواری که در گذشته رخ داده‌اند نبایستی سد راه آینده باشند. فکر کردن به آنها و تحت تاثیر آنها قرار گرفتن، نه تنها ما را به سوی آینده نمی‌برد وهیچ کمکی به هدف گذاری ما نمی‌کنند بلکه باعث درجا زدن ما هم می‌شوند.

بایستی از تاثیر گذشته در نرسیدن به آینده آگاه باشیم و اجازه ندهیم گذشته‌‌ما تاثیر منفی روی آینده بگذارد. مانع دیگری که بر سر راه هدف گذاری قرار دارد مشغولیت‌های بی مورد و حواس پرت کننده‌ روزانه است.

چگونه از موانع رد شویم؟

یکی از بهترین روشها برای عبور از موانع و رسیدن به سوی هدف، داشتن یک لیست از اهداف بلند مدت است. نوشتن اهداف بلند و اینکه این لیست همیشه جلوی چشمتان باشد باعث پویایی و حرکت در زندگی‌تان خواهد شد.داشتن لیست اهداف بلند مدت، باعث می‌شود در جاده‌ آینده حرکت کنید. با داشتن لیست اهداف بلند مدت بدون که مرتبا به درودیوار برخورد کنید می‌توانید به سوی آینده‌ دلخواه حرکت نمایید.

هدف بلند مدت چیست؟

آن چیزی که بیشتر از هر چیزی در شما شور و شوق ایجاد می‌کند و صدایی ست که شما را به سوی آینده فرامی‌خواند، قوی‌ترین هدفی است که دارید و بایستی برایش شروع به هدف گذاری نمایید. برای هر فردی متفاوت است و گاهی نیز متغیر. اما داشتن یک لیست از اهداف بلند مدت، نه تنها شما را بسوی آینده‌ دلخواهتان هدایت می‌کند بلکه باعث می‌شود خیلی بهتر از پس مشکلات و چالش‌ها برآیید.

اگر چنین اهدافی نداشته باشید خیلی راحت تحت تاثیر امواج منفی زندگی قرار می‌گیرید و اکثر روزهایتان را هدر می‌دهید، چشم باز کنید می‌بینید که هفتههای متوالی دارند طی می‌شوند و ماه‌ها می‌گذرند و ناگهان یکسال شد و شما همچنان هیچ کاری نکرده اید.هدف گذاری شما بایستی فراتر از امروز باشد. هدف گذاری شما بایستی فراتر این هفته و این ماه باشد.

بایستی فراتر از ماههای آینده باشد، بایستی فراتر از امسال باشد. این یعنی هدف بلند مدت.با داشتن هدف بلند مدت، در واقع نیرویی دارید که شما را به سوی آینده می‌کشد و راهنمایی می‌کند. این نیرویی‌ست که مانع سرگردانی شما در روزهای پرمشغله می‌شود. میزان استرس و نگرانی در شما کاهش می‌یابد. بسیاری از ترس‌ها و اضطراب‌ها ناپدید می‌شوند.

آرامش بیشتری را به سوی خود خواهید کشاند.هرچه هدف گذاری شما شفاف‌تر باشد، قدرت آن بیشتر است و با نیروی بیشتری می‌تواند شما را بسوی آینده سوق دهد. هر چه هدف شما پویاتر باشد تاثیر بهتری بر کیفیت زندگی کنونی شما خواهد داشت و روح شما نیز پویاتر خواهد بود.

هرچه هدف شما پویا‌تر باشد، میزان خلاقیت شما بالاتر می‌رود چراکه مرتبا در حال بررسی و پیدا کردن راههای بهتر برای رسیدن به آن هدف هستید و به این صورت است که جریان سیال زندگی در روح و جسم شما جاری می‌شود. وقتی ذهن و روح و فکرتان، در هماهنگی کامل برای رسیدن به آن هدف باشد، انگیزه فراوانی در زندگی‌تان وارد می‌شود و می‌توانید خیلی از کارهای دشوار را به سرانجام برسانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha