دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌الملل جراحان دهان، فک و صورت ایران با بیان اینکه بسیاری از جراحی‌های دهان، فک و صورت جنبه درمانی دارد،‌گفت:حمایت سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه ضرورت دارد.

مشکلاتی که بیماری‌های فکی می‌تواند به همراه داشته باشد/ کمبود برخی داروهای بی‌حسی

سلامت نیوز:دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌الملل جراحان دهان، فک و صورت ایران با بیان اینکه بسیاری از جراحی‌های دهان، فک و صورت جنبه درمانی دارد،‌گفت:حمایت سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه ضرورت دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علیرضا پرهیز در نشست خبری که در ارتباط با دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌الملل جراحان دهان، فک و صورت برگزار شد اظهار داشت: امروزه بسیار از مشکلات اختلالات فک با انجام روش‌های مختلفی از جمله جراحی قابل درمان است ولی متأسفانه بسیاری از این خدمات جراحی تحت پوشش بیمه قرار ندارد چرا که عموم متصور هستند که این جراحی‌ها تنها جنبه زیبایی دارد.

وی افزود: اختلالات فکی می‌تواند مشکلات مختلفی از جمله مسائل و مشکلات گوارشی به همراه داشته باشد و بنابر این توجه به این جراحی‌ها بسیار حائز اهمیت است و در واقع یک اقدام درمانی به شمار می‌رود.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌الملل جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: در بیمارانی که فک آنها کوچک باشد راه هوایی می‌تواند با اختلال همراه شود و فرد مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی باشد و همچنین این فرد توانایی فعالیت و مشاغلی همچون خلبانی را نخواهد داشت بنابر این مشکلات مربوطه در این زمینه درمانی است و تنها جنبه زیبایی ندارد.

پرهیز در ادامه در ارتباط با اینکه گفته می‌شود ایمپلنت‌های چینی وارد بازار شده و برخی پزشکان از آن استفاده می‌کنند گفت: ما تا کنون با چنین مواردی مواجه نشده‌ایم و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است البته بهتر است که بیماران هنگامی که پزشک برای آنها ایمپلنت انجام می‌دهد جعبه یا کاتالوگ آنها را دریافت کند تا جلوی سوئءاسفته یا قاچاق‌های احتمالی در این زمینه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلاتی در تأمین تجهیزات مورد نیاز جراحان فک و صورت وجود دارد گفت:‌کمبود داروهای بی‌حسی از جمله این موارد است که تحریم‌های ظالمانه دشمنان و برخی از اقدامات نادرست در کشور سبب بروز این مشکلات شده است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌الملل جراحان دهان، فک و صورت ایران با بیان اینکه در کنار علمی هفدهمین کنگره بین‌الملل جراحان دهان، فک و صورت ایران نهمین همایش بین‌المللی ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم پژوهشی محققین جوان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: بیش از 100 سخنرانی برای کنگره امسال پذیرفته شده و بقیه مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود همچنین بسیاری از اساتید و صاحبنظران برجسته جهت شرکت در این کنگره از داخل و خارج از کشور حضور می‌یابند و برخی از سخنرانی‌ها نیز به از راه دور یا وب ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha