سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: زمانی كه نوزاد گریه می‌كند اما اشكی از چشمش خارج نمی‌شود، به دلیل عدم تشكیل غده اشكی است و همین مسئله مهمترین علامت بسته یا تنگ بودن مجرای اشكی طفل به شمار می‌رود.

هرمز شمس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تنگی یا بسته بودن مجرای اشكی یكی از شایع‌ترین عارضه‌های چشمی در كودكان به شمار می‌رود كه قابل درمان است.

وی گفت: زمانی كه نوزاد گریه می‌كند اما اشكی از چشمش خارج نمی‌شود، به دلیل عدم تشكیل غده اشكی است و همین مسئله مهمترین علامت بسته یا تنگ بودن مجرای اشكی طفل به شمار می‌رود.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران افزود: والدین با دیدن این علائم باید كودك را نزد ‌چشم‌پزشك برده تا اقدامات درمانی برای طفل انجام گیرد؛ ماساژ چشم و دادن آنتی‌بیوتیك از جمله اقدامات درمانی اولیه به شمار می‌رود كه اگر با این اقدامات غده اشكی فعال نشد، نشانه این است كه غده اشكی كه یكی از غده‌های اصلی چشم به شمار می‌آید، تشكیل نشده است.

شمس با بیان اینكه در بعضی از كودكان باز شدن مجرای اشكی تا یك سالگی به طول می‌انجامد، عنوان كرد: این مسئله موجب عفونت‌های پی در پی و ترشحات زردرنگ از چشم كودك خواهد شد؛ و اگر پس از یك سالگی غده اشكی تشكیل نشد، ممكن است این غده از بین برود یا به سرطان غده اشكی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha